وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این شهرک به صورت جدی ۱۰ سال است دنبال میشود، گفت: در شهرک حمل و نقل ۳۰۰ خط تلفن به صورت وایرلس وجود دارد و هر شهرک حمل و نقلی امکان دریافت ۴۰ خط تلفن را دارد.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری با اشاره به اینکه تمامی شرکتهای حمل و نقلی موظف به احداث خوابگاه برای رانندگان خود هستند، تصریح کرد: در این ۳۰۰ هکتار ۳۲۰ شرکت حمل و نقلی راه اندازی میشود که در فاز اول ۷۰ شرکت حمل و نقلی فعالیت دارند.
وی توضیح داد: تمام خدمات رفاهی، فرهنگی، تعمیرگاهی، اماکن تفریحی، هتل، مهمانسرا و مراکز ورزشی در شهرک حمل و نقل دیده شده است تا خانوادههای رانندگان با مشکلی مواجه نشوند.
احمدیزاده تصریح کرد: با تکمیل شهرک حمل و نقل به تدریج پایانههای بار و گاراژها از تهران خارج میشوند و امکان تبدیل آنها به مراکز تفریحی و فرهنگی فراهم میشود.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری با اشاره به اینکه از این ۳۰۰ هکتار مساحت شهرک حمل و نقل یک چهارم آن متعلق به فضای سبز است، افزود: آبرسانی این فضای سبز به صورت قطرهای است و ما آب را از طریق تانکرها خریداری میکنیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از اتوبوسهای مسافری به ماشینهای بارکش تبدیل شدهاند، تصریح کرد: بسیاری از عوامل تصادفات جادهای از این موضوع نشأت میگیرند.
احمدیزاده ادامه داد: قسمت پایین اتوبوسهای وی آی پی باز است و در همین پایانههای مسافری که مدیریت آن بر عهده شهرداری است، جابهجاییهای بار انجام میشود و کالاهای آتشزا و بارهایی که ما حمل نمیکنیم اتوبوسها به راحتی آنها را حمل میکنند.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری یادآوری کرد: انبارهای پایانههای مسافری از انبارهای شرکتهای حمل و نقلی بیشتر بار دارند و این موضوع را چندین بار به شهرداری اطلاع دادهایم ولی آنها با ما همکاری نمیکنند و عوارض زیادی بابت همین موضوع از ما دریافت کردهاند.
وی افزود: وقتی ما میخواهیم مجموعه خود را ساماندهی کنیم و تهران را از آلودگی صوتی و زینتی نجات دهیم، خود سرمایه گذاری کردهایم و آب و برق و گاز را آوردهایم در این بین انتظار داریم که دولت و شهردارها با ما همکاری کنند.
احمدیزاده تصریح کرد: در پایانه نسیم شهر در یک غرفه ۵۰ متری ۱۰ نفر مشغول کار هستند در حالی که با تکمیل هر ۳۲۰ شرکت حمل و نقلی در شهرک حمل و نقل بیش از ۱۰۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم انجام میشود.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری بیان کرد: متأسفانه دولت در این بخش هیچ همکاری با ما نمیکند و حتی برای تهیه قیر آسفالت مسیر با وجود آنکه با استاندار و رئیس سازمان راهداری موافقت نامهای امضا کردیم، اما کمکی برای ما ارسال نشد.
وی درباره هزینه شهرک حمل و نقلی گفت: برای ۳۰۰ قطعه سه فاز شهرک حمل و نقل کل هزینه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بر آورد میشود و ۵ هزار میلیارد ریال برای هزینههای زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن، جدولها و آسفالتها هزینه خواهد شد.
احمدیزاده با انتقاد از برنامههای دولت گفت: دولت یک ریال هم به ما کمک نکرده و عوارض سنگینی هم برای راه اندازی این محدوده از ما دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه آرامش و آسایش رانندگان یکی از اهداف اصلی در شهرک حمل و نقل است، اظهار کرد: زمانی که راننده محلی برای استراحت نداشته باشد مجبور است تا مقصد به صورت یکسره رانندگی کند و همین امر منجر به تصادف میشود، اما ما قصد داریم با راه اندازی این شهرک حمل و نقل جایگاه و تجهیزات مناسبی برای رانندگان در نظر بگیریم.
احمدیزاده گفت: اگر دولت در این بخش با ما همکاری کند و تسهیلات لازم را در اختیار ما قرار دهد با تکمیل شهرک حمل و نقل تهران شاهد یک تحول بزرگ در حوزه حمل و نقل خواهد بود.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری تأکید کرد: ۷۰ درصد اقدامات در فاز یک شهرک حمل و نقل تکمیل شده است و به زودی مراکز تجاری، فروشگاههای لوازم یدکی، لاستیک و دیگر نیازهای رانندگان در شهرک حمل و نقل راه اندازی میشود.
انتهای پیام/