سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حین و بعد از زایمان مهم ترین راه تشخیص احیای نوزاد

دبیراجرایی کنگره یکروزه احیای نوزادان گفت: اگراقدامات فوری در زمینه احیا نوزادان صورت نگیرد ممکن است نوزاد با مشکلات متعدد از جمله، نارسایی گردش خون روبرو شود.

دکتر علیرضا نخعی مقدم دبیراجرایی کنگره یکروزه احیای نوزادان  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در بیمارستان رضوی مشهد با اشاره به موارد اقدام برای احیای نوزادان گفت: در طب نوزادان احیا ممکن است به دو صورت بالینی انجام شود که درمواقع اورژانس ایست تنفسی و قلبی که مساله‌ی تهدیدکننده‌ای برای احیای نوزاد است انجام می‌شود.

وی با بیان موارد دیگری در مورد احیای نوزادان افزود: در موارد دیگر احیای نوزادان در اتاق زایمان برای نوزاد اتفاق می‌افتد که در این مرحله نوزاد وابسته به مادر است.

دبیراجرایی کنگره یکروزه احیای نوزادان با بیان اینکه تقربا ۱۰ درصد نوزادانی که متولد می‌شوند به کمک برای تنفس خود به خودی نیاز دارند تصریح کرد: متخصصان ما با استفاده از اطلاعات ریسک‌هایی که حین و بعد از زایمان به دست می‌آورند می‌توانند نوزاد نیازمند احیا را تشخیص دهند که  اطلاعاتی مانند فشارخون مادر، فوت فرزند قبلی در حین تولد، خونریزی در ماه‌های اولیه بارداری مادر و عفونت‌ها از جمله فاکتور‌هایی است که بر این اساس نوزاد، نیاز به احیا پیدا می‌کند.

نخعی مقدم با بیان نتایج به دست آمده برای احیا نوزادان ادامه داد: نوزادانی که نارس هستند نیاز به اقدامات فوری در زمینه احیا دارند که این عمل منجر به باز شدن ریه ها، برقراری تنفس و تبدیل جریان خون جنینی به شکل بزرگسالان است که اگر دراین زمینه اقدامات فوری صورت نگیرد ممکن است نوزاد با نارسایی گردش خون روبرو شود.

وی گفت:  این کنفرانس  با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی، فوق تخصص نوزادان و متخصصان کودک مرکز تحقیقات نوزادان، محور‌های تخصصی مربوط به احیای نوزادان  به بحث و بررسی پرداخته شد.

انتهای پیام//آ. ح
 

تقریبا ۱۰ درصد نوزادانی که متولد می‌شوند برای تنفس به کمک نیازدارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.