سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی کامل جمعیت شهری استان قزوین از آب سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مندند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ بیرنوندی مدیرعامل مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری استان در بهره مندی و دسترسی آب شرب سالم و بهداشتی گفت: بیش از ۳۰۲ هزار انشعاب آب به مردم واگذار شده است در حالی که که این رقم در بدو پیروزی انقلاب تنها ۲۰ هزار فقره بود.

بیرنوندی با بیان اینکه بهره مندی استان در بخش ایجاد شبکه‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب به ۶۳ درصد رسیده است، افزود: هم اکنون استان دارای ۶ باب تصفیه خانه فعال و در حال بهره برداری ازهزار و ۳۷۲ کیلومتر شبکه خطوط انتقال و جمع آوری فاضلاب با ۲۴۷ هزار مشترک انشعاب فاضلاب است.

به گفته وی، در حال حاضر ۲۷ شهر استان تحت پوشش این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در بدو تاسیس شرکت در سال ۱۳۷۲ حجم مخازن قابل بهره برداری تنها ۳۳ هزار متر مکعب بود، ولی هم اکنون مخازن آب شرب به حجم ۲۸۰ هزار مترمکعب رسیده است.

بیرنوندی اضافه کرد: در پیش از انقلاب به دلیل ضعف در سیستم تولید و توزیع آب شرب، شاهد قطعی آب گسترده، نوبت بندی و سایر مشکلات بودیم که با اقدامات مناسب زیربنایی صورت گرفته به ویژه با تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب، دسترسی مردم به آب شرب مستمر و شبانه روزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تامین آب شرب شهری استان قزوین از ۱۶۲ حلقه چاه در مدار و ۲ هزار و ۱۹۱ کیلومتر شبکه اصلی و خطوط انتقال و ۲۶ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۲۲ هزار ۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ک

 ۲۷ شهر استان قزوین  تحت پوشش  شرکتآب و فاضلاب هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.