سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ و میر در نوزادان با مرگ و میر افراد بالای ۷۰ سال برابری می‌کند

رئیس بیمارستان رضوی مشهد گفت: در حال حاضر در ایران مرگ و میر در نوزادان برابر با مرگ و میر افراد بالای ۷۰ سال می‌باشد.

رضا سعیدی رئیس بیمارستان رضوی مشهد در حاشیه سمینار احیای نوزادان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در خصوص اهمیت برگزاری سمینار‌های متعدد در بخش نوزادان افزود: طبق آخرین آمار مرگ و میر نوزادان در ایران از هر هزار نفر معادل ۱۰ تا ۱۲ نفر می‌باشد که بسیار نگران کننده می‌باشد و این در حالی است که در کشور‌های توسعه یافته این آمار برابر یک نفر از هر هزار نفر است.

وی ادامه داد: با توجه به اختلالات تنفسی، قلبی و ریوی که در هنگام تولد نوزادان بوجود می‌آید و همچنین گاهی عدم تطبیق تنفس نوزاد با محیط بیرونی در بدو تول دنیاز است سمینار‌های متعددی در بخش نوزادان ویژه پزشکان و متخصصان بخش نوزاد، پرستاران، ماما‌ها، تکنسین‌های اتاق عمل و بیهوشی و... جهت آشنایی کامل این افراد برای رفع و پیشگیری از مشکلات نوزادان برگزار شود.

رئیس بیمارستان رضوی اضافه کرد: سمینار احیای نوزادان  با هدف استراتژیک جلوگیری و پیشگیری از مشکلات احتمالی نوزادان در بدو تولد و آینده‌ی آن‌ها و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کار خود پایان داد.

سمینار یکروزه احیای نوزادان در بیمارستان رضوی مشهد با همکاری انجمن متخصصین نوزادان شمال شرق ایران، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

انتهای خبر // ب. ه
 
 

برگزاری سمینار احیای نوزادان در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.