سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت معادن درکرمان ضعیف است

استاندار کرمان گفت: کرمان استان معدنی است و مرتب آمار فعالیت های معدنی اعلام می شود اما از سوی دیگر جزو استان‌های فقیر کشور درمدیریت معادن هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فدایی استاندار کرمان در نشست شورای معادن استان کرمان که در استانداری کرمان برگزارشد، گفت: براساس مطلبی که اخیرا اعلام شده، ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان جزو ۴ دهک پایین جامعه هستند و درآمد سرانه استان از متوسط کشور پایین‌تر است.

وی افزود: از عملکرد سرمایه گذار معدن ظفتک شهرستان ریگان در ۴ سال گذشته راضی نیستیم و باید از این پتانسیل برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در منطقه استفاده کرد که محقق نشده و خیلی امیدوار نیستیم این شرکت کار را خوب پیش ببرد.

وی اظهار داشت: اگر گل گهر سیرجان بیاید با توجه به سابقه کار و موفقیتش در سیرجان امید بیشتری داریم.

فدایی عنوان کرد: نتیجه می‌گیریم مدیریت معادن ضعیف است و شورای معادن خوب تصمیم گیری نمی‌کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید سیاست گذاری شود که امکانات به هیچ وجه معطل نماند، گفت: اگر در حوزه معادن، سرمایه گذار ۳۰ درصد از برنامه زمان بندی عقب افتاد، قرارداد لغو، برآورد هزینه و کار به سرمایه گذار جدید واگذار شود و هزینه‌های کارشناسی شده به سرمایه گذار قبلی پرداخت شود. (این پیشنهاد مصوب شد)

استاندار کرمان گفت: سازمان صنعت و معدن در جلسه آینده شورای معادن مجوز‌های بهره برداری و اکتشافات را ارائه و اعلام کنند هر کدام در چه مرحله‌ای از کار است.

انتهای پیام/ح

مدیریت معدنی در کرمان ضعیف بوده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.