سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در اصفهان

هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان آغاز شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با ذکر مقدس یا حسین(ع)  با شرکت تمامی پایگاه های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد.

امیرسرتیپ واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در اولین روز از آغاز مرحله عملیاتی رزمایش، هواپیماهای اف5 و بومی صاعقه اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی اعم از باندهای پروازی، ایستگاه های رادار و سکوهای پرتاب موشک، مخازن و انبار مهمات در منطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند.

وی افزود: در این رزمایش دو روزه توان دفاعی هواپیماهای بمب افکن سنگین راهبردی سوخو24 و اف4، اف5، اف7، میگ29، اف14، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ 707و747، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c130 به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشک های نقطه زن و بمب های هوشمند برد بلند که از روزها قبل به پایگاه شهید بابایی اصفهان گسترش پیدا کرده اند به نمایش گذاشته می شود.

واحدی ، افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی همچنین استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا را از دیگر نقاط قوت این رزمایش برشمرد و گفت: در این رزمایش بخشی از توان رزمی نیروی هوایی ارتش به نمایش گذاشته می شود.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تیراندازی های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاع های مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب با استفاده از بمب های هوشمند بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان صنعت هوایی از بخش های مهم این مرحله از رزمایش است.

وی اضافه کرد: همزمان با اجرای عملیات های رزمی، عملیات مردم یاری با اعزام اکیپ های سیار پزشکی و مددکاری با حضور پزشکان متخصص و متعهد نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی این رزمایش اجرا می شود.

این رزمایش همزمان با اصفهان در پایگاه های مهرآباد تهران، شهید نوژه همدان و شهید دوران شیراز نیز برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت  در اصفهان

برچسب ها: ارتش ، قدرت نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.