سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳ شناگاه مجاز در سواحل استان بوشهر شناسایی شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: ۲۳ شناگاه مجاز در سواحل استان بوشهر شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس برزگر زاده در نشست ساماندهی سواحل استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر طولانی‌ترین ساحل را در حوزه خلیج فارس دارد و استفاده از ظرفیت‌های مختلف سواحل استان به ویژه در حوزه گردشگری دریایی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی بر لزوم ساماندهی شناگاه‌های استان تاکید کرد و افزود: برخی از جایگاه‌های سواحل استان به صورت سنتی تعیین شده‌اند و آلودگی دارند که با برنامه ریزی صورت گرفته، شناسایی شناگاه‌های مجاز با همکاری و همراهی دستگاه‌های ذیربط آغاز شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با بیان اینکه شناگاه‌های رسمی و مجاز با پرچم آبی علامت گذاری و مشخص می‌شوند ابراز داشت: در این شناگاه‌ها امکانات لازم از قبیل: نجات غریق، سرویس‌های بهداشتی، دوش آب برای استحمام و .. استقرار می‌یابند.

برزگر زاده یادآور شد: شناگاه‌هایی که سالم و مجاز اعلام می‌کنیم باید پلاژ بانوان و آقایان در آن ایجاد شود و امکانات مورد نظر با همکاری شهرداری‌ها (در سواحل شهرها) و دهیاری‌ها (در سواحل روستاها) مستقر شوند.

وی ابراز داشت: در مناطق ساحلی استان بوشهر نقاط مد نظر برای شناگاه رسمی، جت‌اسکی، قایق‌سواری و محل شنا تعیین شده است.

وی افزود: اکنون وضعیت شناگاه‌های استان را مشخص کردیم و در گام‌های بعدی نیز نباید پایش مناطق متوقف شود و پایش باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد و اگر نقطه‌ای آلوده بوده و پرچم‌گذاری به رنگ زرد شده است، نباید پایش متوقف شود و مطالعات باید ادامه داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه نقاط غیرآلوده که به عنوان شناگاه رسمی شناخته شده‌اند، باید با نصب پرچم آبی مشخص شوند بیان کرد: وقتی پرچم آبی نصب می‌شود باید نجات غریق مستقر شود و در دیگر مناطق تکلیفی برای تامین نجات غریق نداریم.

برزگرزاده از شناسایی ۲۳ شناگاه مجاز در استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: با بررسی‌های به عمل آمده ۲۳ شناگاه مجاز در سواحل استان شناسایی شدند که با پرچم آبی علامت گذاری می‌شوند و اقدامات لازم برای استفاده از این شناگاه‌ها انجام می‌شود.

برزگر زاده تصریح کرد: همچنین ۱۱ نقطه جایگاه مجاز محدوده قایقرانی در سواحل استان تعیین شده‌اند که با برنامه‌ریزی لازم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی گفت: ۱۱ نقطه جایگاه مجاز محدوده جت اسکی نیز در سواحل استان تعیین شده است.

برزگر زاده بیان کرد: محدوده فعالیت قایق‌های تفریحی، جت اسکی و ورزش‌های آبی حداکثر یک مایل معادل۱۸۵۲ متر از ساحل است.

انتهای پیام/م

۱۱ نقطه جایگاه مجاز محدوده قایقرانی در سواحل استان بوشهر تعیین شده‌ است

برچسب ها: حقوق شهروندی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.