سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان ازاستان های فعال در حوزه نشر و کتاب فروشی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : اصفهان در بین استان های کشور استان فعالی در حوزه نشر و کتاب فروشی است و ۵۱۵ ناشر در استان اصفهان مجوز نشر گرفته اند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز در مراسم بیست و چهارمین دو سالانه جایزه کتاب استان اصفهان اظهار داشت : برگزاری این مراسم  به معنی تجلیل از فرهیختگان دانش و علم و افرادی است که کتاب را خلق می کنند.

وی با بیان اینکه از افتخارات بزرگ ما به عنوان امت پیامبر این است که مبنای اصلی دین ما معرفت، دانش و علم  است، ابراز داشت: در دین اسلام به عنوان کاملترین دین به کسب دانش و علم  اهمیت بسیاری داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان  اینکه واژه کتاب ۵۸۲ بار در  قرآن  کریم آمده است،‌ تصریح کرد: در قرآن کریم دو بار واژه  قلم و سه بار کلمه (اقرا)  ذکر شده است و این تعداد واژه ها در قرآن کریم نشان دهنده معجزه پیامبر اسلام و توصیه های ایشان به بحث کتاب ، نوشتن و  مطالعه کتاب است.

حجت الاسلام  انصاری با بیان اینکه  از قرآن کریم در قالب کتاب آسمانی به عنوان معجزه پیامبر یاد شده است، افزود: تنها راه پیشرفت بشر در ابعاد شخصی و اجتماعی، توجه به معرفت، دانش و آگاهی است و در این بین جایگاه کتاب نتیجه هم نشینی یک عالم با معرفت است و جایگاه  ویژه ای در قرآن کریم دارد.

وی جایگاه کتاب در توسعه همه جانبه  یک  کشور را معنا دار دانست و افزود : اگر یک کتاب بخواهد به ثمر برسد چند گروه نقش بسزایی دارند که اصلی ترین گروه صاحبان قلم ، اندیشمندان و صاحبان علم و دانش هستند کسانی که فکر خود را به وسیله قلم به ثبت می رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در قرآن کریم از صاحبان قلم یاد شده است، اظهار داشت: مهم ترین سرمایه یک جامعه صاحبان قلم  هستند و در جامعه ای که قلم ها کار کرده و تولید کتاب داشته باشد آن جامعه در توسعه مسیر علم و فرهنگ گام موثری برداشته است.

حجت الاسلام  انصاری گفت : امروزه در هر جای دنیا حرف از کتاب زده شود اولین واژه ای که به ذهن می رسد صاحب قلم است و برگزاری چنین برنامه هایی یکی از راه های تجلیلی از این بخش ارزشمند در حوزه  کتاب است.

وی با  اشاره به اینکه ناشران در تولید  کتاب نقش موثری دارند و  اثر صاحبان قلم را به  کالایی تبدیل می کنند که در دسترس مردم  قرار بگیرد ، ابراز داشت : آنچه که اثر را  ماندگار می کند نشر کتاب است ، مولف و  کتابفروشی ها از بخش مهم در حوزه کتاب هستند و تا زمانی که کتاب فروشی ها وجود نداشته باشند هیچ کتابی به ثمر نرسیده  است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سرانه مطالعه  کشور افزود : کارشناسان حوزه  فرهنگ ابراز رضایتی از سرانه مطالعه ندارند و شان و جایگاه ملت فرهنگ دوست ایران در سرانه مطالعه باید خیلی بیشتر از آمار کنونی باشد.

حجت الاسلام  انصاری با بیان  اینکه گذشته اصفهان در زمینه ادب، فرهنگ و قلم  گذشته خوبی بوده است ، گفت : اصفهان در بین  استان های کشور استان فعالی در حوزه نشر و کتاب فروشی است و  ۵۱۵ ناشر در استان  اصفهان مجوز نشر گرفته اند، در این چند  سال اخبر کتاب هایی که چاپ اول بوده بسیار رشد کرده و اینکه جرات قلم به دست گرفتن در بین نویسنگان زیاد  شده است نشانه های خوبی از رشد کیفی صنعت کتاب است.

انتهای پیام/م

۵۱۵ ناشر در استان اصفهان مجوز نشر گرفته اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.