سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی؛

صنعت روغن پالم جا پای مافیای سیگار و الکل می‌گذارد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است صنعت روغن پالم از روش‌های صنایع الکل و دخانیات برای سلامت نشان دادن محصول خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان بهداشت جهانی نتیجه مطالعه‌ای را منتشر کرده است که صنعت روغن پالم از تاکتیک‌های مشابه صنایع الکل و دخانیات برای تاثیرگذاری روی تحقیقات مرتبط با عوارض سلامتی محصولات خود استفاده می‌کند.

بر اساس مطالعه منتشر شده عوارض مصرف روغن پالم بر سلامت بدن پیچیده بوده اما در برخی تحقیقات نشان داده شده است که مصرف بالای روغن پالم خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی به‌علت گرفتگی و تنگی عروق را افزایش می‌دهد.

این مطالعه که با عنوان«صنعت روغن پالم و بیماری‌های غیرواگیر» منتشر شده  است، محققان درخواست کردند تا  تحقیقات و نظارت رگولاتوری بیشتری بر روی این صنعت ۶۰ میلیارد دلاری انجام شود چرا که به نظر می‌رسد لابی‌گری‌هایی بسیاری برای منحرف کردن نتایج تحقیقات مرتبط با صنعت پالم انجام‌ می‌شود.

مزارع روغن پالم به طور عمده در مالزی و اندونزی قرار دارند و وسعت این مزارع به اندازه کشور نیوزلند است و  به نظر می‌رسد که به تدریج شاهد افزایش مصرف روغن پالم در دنیا باشیم چرا که بسیاری کشورها مصرف روغن  با اسید چرب ترانس را کاهش داده‌اند و بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی از سال ۲۰۲۳ مصرف این روغن‌ها در دنیا ممنوع خواهد بود.

در کشور ما چند سال پیش استفاده از روغن پالم در لبنیات جنجال‌های بسیاری را به پا کرد و در نهایت در مورد مصرف پالم در لبنیات سختگیری‌ها  بیشتر شد و واردات روغن پالم با کنترل بیشتری انجام می‌شود.

این مطالعه به کمک صندوق کودکان یونیسف، دانشکده بهداشت  لندن و دانشگاه اکستر بریتانیا انجام  و منتشر شده است.

منبع:Reuters

انتهای پیام/

الگوبرداری  صنعت پالم از مافیای سیگار و الکل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.