سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس حفاظت محیط زیست دامغان خبرداد؛

توقف مسافران آفریقا در دامغان

رئیس حفاظت محیط زیست دامغان از فصل کوچ پرندگان آبزی و کنار آبزی و قرار گرفتن سد دامغان در مسیر این کوچ از پایش روزانه پرندگان مهاجر از سوی محیط‌بانان دامغانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،فرامرز اسفندیاری رئیس حفاظت محیط زیست دامغان گفت: بین ۲۰ تا ۲۵ گونه پرنده در مسیر این کوچ در سد شهید شاهچراغی که تنها زیستگاه آبی استان سمنان است، شناسایی و مورد پایش روزانه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این پرندگان آب‌زی و کنارآب‌زی هر ساله در دو مسیر رفت و برگشت از استان سمنان و از جمله دامغان عبور می‌کنند افزود: این پرندگان از سد شهید شاهچراغی برای استراحتگاه موقت، استفاده و سپس به سمت خلیج‌فارس، هند، افریقا وغیره  مسیر طولانی کوچ خود را ادامه می‌دهند.

اسفندیاری تصریح کرد: این پرندگان مهاجر عمدتا از مناطق سیبری و آسیای میانه سفر خود را آغاز کرده و در مسیر کوچ سالیانه خود از استان سمنان و شهرستان دامغان نیز می‌گذرند.

رئیس حفاظت محیط زیست دامغان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص برنامه‌های این اداره در فصل کوچ اظهار کرد: محیط‌بانان محیط‌زیست به صورت روزانه این زیستگاه آبی را مورد پایش قرار می‌دهند و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد قانونی می‌کنند.

وی با تقدیر از همکاری‌های مردمی در این ارتباط گفت: مردم دامغان مردم فهیم و بافرهنگی هستند و در این راستا همکاری بسیار خوبی با محیط بانان محیط‌زیست دارند.

اسفندیاری احساس وظیفه مردم در قبال این پرندگان مهاجر را نمودی از نگرش زیست‌محیطی مردم دانست و افزود: در این مدت مردم بار‌ها با تماس‌های خود همکاران ما را در حفاظت از این پرندگان و دیگر حیات‌وحش کمک کردند.

رئیس حفاظت محیط زیست دامغان با بیان اینکه این پرندگان مهمانان ما هستند خاطرنشان کرد: از اقشار مختلف مردم انتظار می‌رود در فصل کوچ با این میهمانان موقت با رافت و مهربانی برخورد کنند.

انتهای پیام / گ

همکاری مردم دامغان با محیط زیست این شهرستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.