سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از تأثیر محبت بر بدن انسان چه می‌دانید؟ +فیلم

در این خبر فیلمی جالب از تأثیر داشتن رفتاری محبت‌آمیز بر بدن فرد مورد محبت قرار گرفته را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محبت کردن افراد به یکدیگر و داشتن رفتاری مهربانانه با هم آثار و فواید بسیاری برای هر دو طرف در بر دارد. در دین مبین اسلام نیز اهل‌بیت علیهم السلام همواره مردم را به نیکی درباره یکدیگر توصیه کرده و برخورد خوب و مسالمت‌آمیز آن‌ها با یکدیگر را منجر به افزایش برکت در زندگی مردم جامعه برمی‌شمرند.

از دیدگاه اسلام جامعه خوب و ایده‌آل جامعه‌ای است که مردم آن در همکاری و همراهی با یکدیگر و کمک به رفع مشکلات هم پیش قدم شوند و از حال دوستان و نزدیکان خود با خبر باشند و به طور کلی نسبت به هم بی‌تفاوت نباشند.

به عبارت صریح اسلام  همه افراد را در برابر یکدیگر برادر و برابر می‌بیند و شکل‌گیری یک جامعه ایده‌آل تنها در گرو بروز رفتار مهربانانه مردم با سایر افراد است و بهتر است بگوییم که محبّت، مؤثّرترین عنصر پرورش انسان‌هاى شایسته و کارآمدترین ابزار پیشبرد اهداف فرهنگى، اجتماعى، اقتصادى و سیاسى در سایر جوامع محسوب می‌شود.

پیامبر گرامی اسلام(ص) را با عناوینی چون رحمه للعالمین و رسول مهربانی و رحمت و عناوینی این چنینی می‌شناسیم و اینگونه است که به فرموده پنجمین پیشوای شیعیان، امام محمد باقر علیه السلام، دین اسلام چیزی جز محبت نیست و اهل بیت علیهم السلام همواره منشأ نیکی و محبت بوده‌اند.

در مجموع باید گفت که اسلام بر پایه محبت و خوش رفتاری و خوشرویی استوار است و خداوند متعال بارها در سوره‌های مختلف قرآن کریم بر ضرورت این اصل تاکید کرده است.

در ادامه این خبر فیلمی جالب و قابل‌تأمل از تأثیر محبت بر بدن افراد مشاهده می‌کنید که در آن به تشریح نکاتی خوب از فواید محبت به دیگران پرداخته شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.