سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

تایید سلامت مرغ‌های موجود در بازار/ استفاده از هورمون در پرورش مرغ به صرفه نیست

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: استفاده از هورمون برای پرورش مرغ به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

مهران ولایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصرف هورمون و آنتی بیوتیک در پرورش مرغ و عوارض ناشی از آن اظهار کرد: همان‌طور که بار‌ها گفتیم، استفاده از هورمون برای پرورش مرغ به هیچ وجه به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد؛ در واقع نژاد مرغ‌های پرورشی به نوعی است که طی ۴۵ روز رشد می‌کنند و نیازی به استفاده از مواد خاصی ندارند.

وی درباره مصرف آنتی بیوتیک‌ها در مزارع پرورش مرغ تشریح کرد: این احتمال وجود دارد زمانی که مرغ‌ها هنوز جوجه هستند دچار بیماری شوند؛ در این حالت برای حفظ سلامت مرغ‌ها مقدار آنتی بیوتیک به آنها می‌دهند چرا که در غیر این صورت  ممکن است بیماری بر آن‌ها غالب شود و جانشان را بگیرد؛ در چنین شرایطی ممکن است به آنتی بیوتیک‌ها احتیاج پیدا کنیم و این امری کاملا منطقی است.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: استفاده‌ مستمر و طولانی مدت از آنتی‌بیوتیک بی معناست چرا که به صرفه نیست؛  استفاده از آنتی بیوتیک در مزارع پرورش مرغ، هزینه بسیار بالایی را به افراد تحمیل می‌کند؛ در این صورت حیوانی که رشد سالمی دارد به هیچ وجه نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارد.

اثر آنتی بیویک در مرغ‌ها باقی نمی‌ماند

ولایی گفت: توجه داشته باشید که آنتی بیوتیک مصرفی مرغ‌ها بعد از مدت کوتاهی از بدن آنها خارج می‌شود، درست مثل انسانی که در هنگام بیماری آنتی بیوتیک مصرف می‌کند و بعد از مدتی اثر آن از بدنش خارج می‌شود.

وی یادآوری کرد: البته بعضاً گزارشاتی مبنی بر کشتار زودتر از موعد جوجه‌های مریض داریم که احتمال وجود آنتی بیوتیک در بدن آن‌ها وجود دارد اما این موضوع به حدی نبود که راجع به آن بحث شود و می‌توانید از سلامت مرغ‌های موجود در بازار اطمینان داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.