سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از سند ملی سیمای طب سنتی ایران در مشهد

همزمان با برگزاری همایش طب سنتی ایران از سند ملی سیمای طب سنتی ایران در مشهد رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد اعتضاد رضوی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان یک دهه فعالیت آکادمیک که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود، هدف برگزاری این همایش را هم اندیشی و هم افزایی دست اندرکاران طب سنتی عنوان کرد.

وی افزود: این سند که مشتمل بر پشتوانه های قانونی، ساختار تشکیلاتی، مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی است، به مسئولان سازمان جهانی بهداشت تحویل داده خواهد شد.

اعتضاد رضوی با بیان اینکه عواملی که بر روی سلامت تاثیر می گذارند، با دو گفتمان طب سنتی با قدمت چند هزار ساله و طب مدرن پیگیری می شود، تصریح کرد: طب سنتی سالها قبل از میلاد مسیح وجود داشته و نگاه آن بر سلامت افراد. نگاه فرد گرایانه است یعنی هر فرد براساس ویژگی های مزاجی و سن به روش درمانی خاصی نیاز دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور داریم که یا دپارتمان طب سنتی دارند و یا دانشکده ای در این خصوص دارند، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تاکنون ۱۲دوره دانشجوی طب و دارو سازی سنتی پذیرش نموده  و از ۷۵ نفر دانشجو حدود ۳۰نفر فارغ‌التحصیل شدند.

دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۸۹تاسیس و در حال حاضر دارای سه گروه طب ایرانی، طب چینی و مکمل، علوم دارویی در طب ایرانی است.


انتها پیام//ف.ح
 
 

هر فرد براساس ویژگی های مزاجی و سن به روش درمانی خاصی نیاز دارد

 
برچسب ها: طب سنتی ، اخبار پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.