سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مطرح شد؛

اهداف تشکیل فراکسیون مدیریت منابع انسانی از سوی گلمرادی

رئیس فراکسیون مدیریت منابع انسانی و توسعه پایدار اهداف تشکیل این فراکسیون را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی گلمرادی، رئیس فراکسیون مدیریت منابع انسانی و توسعه پایدار در حاشیه جلسه علنی(چهارشنبه ۱۹ دی ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: وضعیت موجود در کشور بیانگر ضعف مدیریت منابع است به عنوان مثال اگر همه منابع در اختیار مدیران ضعیف قرار بگیرد، حیف و میل شده و هیچ خدمات مؤثری به جامعه ارائه نخواهد شد، اما اگر با منابع محدود، مدیرانی قوی و کارآمد امور کشور را جلو ببریم، می‌توانیم به بهترین شکل ممکن امورات کشور را اداره کنیم.

وی تصریح کرد: امروز در کشور ضعف مدیریتی بسزایی داریم چرا که منابع مادر و ذخایر معدنی کشور به درستی استفاده نمی‌شود.

گلمرادی افزود: اکنون بر اقتصاد معیشت مشکلات جدی داریم که بخش عمده‌ای از آن به دلیل ضعف جدی در مدیریت منابع انسانی است.

رئیس فراکسیون مدیریت منابع انسانی و توسعه پایدار گفت: امیدواریم که بر اساس یک طرح جامع مدیریت منابع انسانی که در مجلس به تصویب می‌رسد، بتوانیم با انتخاب صحیح مدیران از منابع کشور به درستی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مأموریت‌های این فراکسیون، ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی به صورت جدی است چرا که بهره‌برداری از این ظرفیت بزرگ می‌تواند به ما کمک کند تا با یک اندیشه و نگاه عملیاتی در جهت تدوین قوانین حرکت کنیم.

گلمرادی اظهار کرد: اخیرا جلسه‌ای با مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه‌گانه برگزار کردیم و مباحث خوب و جالبی در آن مطرح و نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدید‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس فراکسیون مدیریت منابع انسانی و توسعه پایدار ادامه داد: باتوجه به وضعیت نابسامان امروز کشور، باید علاوه‌بر تدوین برنامه‌های اضطراری به تدبیر برنامه‌های بلندمدت بپردازیم تا در ۱۰ سال آینده به مشکلات کنونی دچار نشویم.

وی گفت: امروز ارتباط صنعت با دانشگاه بسیار ضعیف بوده و فعالیت‌های این حوزه بدون بهره‌گیری از دانشگاه صورت می‌پذیرد.

گلمرادی افزود: این فراکسیون می‌تواند کمبود‌ها و نواقص مدیریت کشور را مرتفع کند و مجلس می‌تواند در جایگاه قانونی با اعمال نظارت بر سیستم مدیریتی دستگاه‌های اجرایی تأثیر بگذارد.

رئیس فراکسیون مدیریت منابع انسانی و توسعه پایدار افزود: متأسفانه افراد دارای مدارک تحصیلی بالا، بدون تجربه لازم در پست‌های مدیریتی کشور منتسب می‌شوند و نکته تأسف برانگیز این است که مسئولیت‌ها تنها بر اساس مدرک‌های دانشگاهی و بدون توجه به مهارت‌های عملیاتی افراد به آن‌ها واگذار می‌شود، لذا باید الزاماتی را برای انتخاب مدیران و مدیریت منابع انسانی به کار ببندیم و این فراکسیون می‌تواند در مجلس شورای اسلامی در راستای موارد ذکر شده اثربخش باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.