سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان تربت‌حیدریه:

دانشجویان باید در حوزه‌های مختلف جریان‌ساز باشند

فرماندار شهرستان تربت‌حیدریه گفت: دانشجویان نباید مطالبات خود را صرفاً محدود به خواسته‌های صنفی کنند؛ بلکه باید در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی نیز جریان‌ساز باشند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، علی رستمی فرماندار شهرستان تربت‌حیدریه در نشست تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تربت حیدریه گفت: مهم‌ترین رسالت تشکل‌های دانشجویی عدالت‌خواهی و پرسشگری از مسئولان و دستگاه‌های مختلف دولتی برای برطرف کردن مشکلات مردم است.

وی افزود: دانشجویان مطالبات و خواسته‌های خود را در همه زمان‌ها و دوره‌ها به شیوه‌های مختلف بیان می‌کنند؛ ولی دانشجویان نباید مطالبات خود را فقط محدود به امکانات فیزیکی دانشگاه‌ها کنند، بلکه با حساسیت به مسائل بیرون از دانشگاه، دغدغه جامعه در همه حوزه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند.

رستمی تصریح کرد: دانشجویان باید همواره مطالبات خود را در کنار مسائل صنفی، آموزشی و رفاهی پیگیری کنند که در این راستا مسئولان دانشگاه‌ها باید فضای امن و صحیحی را برای پیگیری و انعکاس مطالبات دانشجویان فراهم کنند.

فرماندار شهرستان تربت‌حیدریه اظهار داشت: معتقدم نباید برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی حالت اداری و فرمایشی پیدا کند؛ بلکه برگزاری و نوع موضوع کرسی‌های آزاداندیشی باید توسط دانشجویان اداره شود و این عزیزان با آزادی کامل در چارچوب موازین و رعایت انصاف و اخلاق، عقاید و انتقادات خود را ابراز کنند و مسئولان نیز پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی افزود: کرسی‌های آزاداندیشی باید در مراکز علمی و دانشگاه‌ها برگزار شود؛ زیرا یکی از راه‌کار‌های ترویج و توسعه بالندگی فکری و علمی در کشور بنا به فرمایش مقام معظم رهبری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات مختلف به‌ویژه مسائل اجتماعی فرهنگی و سیاسی است.

رستمی گفت: باید کرسی‌های آزاداندیشی با هدف برطرف‌کردن نقاط ضعف بخش‌های مختلف جامعه و با بهره‌گیری از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاهیان برای عموم برگزار شود.

انتهای پیام // د. ش
 

برگزاری نشست تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تربت حیدریه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.