سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد کنگره ونزوئلا از توافق‌های نفتی با شرکت‌های آمریکایی و فرانسوی

کنگره ونزوئلا که توسط حزب مخالف اداره می‌شود با ارائه قطعنامه‌ای، توافق‌های بین شرکت نفتی دولتی این کشور و شرکت‌های آمریکایی و فرانسویی را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، کنگره ونزوئلا که توسط حزب مخالف اداره می‌شود روز سه شنبه با ارائه قطعنامه‌ای، توافق‌های بین شرکت نفتی دولتی PDVSA و شرکت‌های آمریکایی و فرانسویی را غیرقانونی اعلام کرد.

کنگره ونزوئلا اعلام کرد توافقات نفتی با شرکت فرانسوی مائورل اند پروم (Maurel & Prom) و شرکت آمریکایی نه چندان سرشناس ارپلا (Erepla) باعث نقض ماده ۱۵۰ قانون اساسی ونزوئلا می‌شود، ماده‌ای که ملزم می‌کند قرارداد‌های به امضا رسیده میان دولت و شرکت‌های خارجی به تصویب مجمع ملی ونزوئلا یا همان کنگره ونزوئلا برسند.

خورخه میلان، یکی از قانون گذاران ونزوئلایی با اشاره به دو قرارداد اعلام کرد: «ونزوئلا امتیازاتی می‌دهد که قانون را نقض می‌کند.»

این توافق‌ها بخشی از تلاش نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است تا کاهش شدید تولید نفت در این کشور را که باعث فلج شدن اقتصاد آن شده، تغییر دهد. طبق اعلام شرکت ارپلا، این شرکت تا ۵۰۰ میلیون دلار در سه میدان نفتی ونزوئلا سرمایه گذاری می‌کند. همچنین شرکت مائورل اند پروم اعلام کرده است ۴۰۰ میلیون دلار برای ۴۰ درصد از سهام یک میدان نفتی سرمایه گذاری می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.