سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکرون و مرکل پیمان همکاری جدید امضاء می‌کنند

دفتر ریاست جمهور فرانسه اعلام کرد، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، بیست و دوم ژانویه پیمان جدیدی در خصوص همکاری‌های دو جانبه امضاء خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهور فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بیست و دوم ژانویه پیمان جدیدی در خصوص همکاری‌های دو جانبه با هدف تقویت همکاری‌های تنگاتنگ موجود امضاء خواهند کرد.

­این منبع در بیانیه‌ای تصریح کرد: «این پیمان در آخن آلمان و بر اساس پیمان الیزه در سال ۱۹۶۳ امضاء خواهد شد، که نقش اساسی در آشتی تاریخی فرانسه و آلمان داشت. هدف از پیمان جدید همگرایی روز افزون میان فرانسه و آلمان است.»

این اولین دیدار رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان در سال جدید میلادی خواهد بود. دو طرف پیشتر نیز در دهم مه در آخن دیدار کرده بودند.

مکرون و مرکل ۲۲ ژانویه ۲۰۱۷ متعهد شده بودند، پیمان جدید را برای تکمیل پیمانی که ۵۵ سال پیش بین دو کشور منعقد شده بود، امضاء کنند.

بر اساس اعلام الیزه: «پیمان آخن ارتباط تنگاتنگ فرانسه و آلمان را به ویژه در زمینه‌های سیاست‌های اقتصادی، سیاست خارجی و امنیتی، آموزشی و فرهنگی، تحقیقات و فن آوری، آب و هوا و محیط زیست و نیز در زمینه همکاری میان مناطق مرزی و جوامع مدنی تقویت خواهد کرد.»

این منبع خاطر نشان کرد: «دو طرف همچنین می‌خواهند تعهدات خود را در زمینه امنیت و رفاه شهروندان در چارچوب اروپای حاکم، متحد و دموکراتیک تقویت کنند.»

پیمان الیزه میان فرانسه و آلمان هجده سال بعد از بین رفتن نازیسم امضاء شد. اولین مرحله اجرای این پیمان ایجاد اداره فرانسه-آلمان برای جوانان برای ارتقاء مبادلات جوانان دو کشور بود.

گفتنی است این پیمان در حالی امضا می‌شود که تظاهرات ضد نظام سرمایه‌داری و سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور فرانسه از هفته‌ها قبل در این کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.