سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بولتون: برخی از نیرو‌های نظامی آمریکا در «التنف» باقی می‌مانند

مشاور امنیت ملی ترامپ با اعلام اینکه تاریخ دقیقی برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه مشخص نشده است، گفت: برخی از این نیرو‌ها در «التنف» باقی خواهند ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ای بی سی نیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، امروز (سه شنبه) با اعلام اینکه تاریخ دقیقی برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه مشخص نشده است، گفت 200 تن از این نیروها در پایگاه التنف واقع در جنوب سوریه باقی می‌مانند. بولتون مدعی شد حفظ این نیروها در التنف با هدف جلوگیری از گسترش فعالیت های ایران در منطقه صورت می گیرد.

بولتون شب گذشته به ترکیه سفر کرد تا با مقامات این کشور درباره شرایط بخش های شمالی سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، گفتگو کند. مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار آن شده است که پیش از خروج نیروهای این کشور از سوریه، آنکارا درباره امنیت نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه تضمین دهد. نیروهای کُرد نگران آن هستند که ترکیه پس از عقب نشینی نظامی آمریکا از سوریه، آنها را هدف حمله قرار دهد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز در سخنانی، اعلام کرد مشاور امنیت ملی آمریکا اشتباهی بسیار جدی مرتکب می شود. اردوغان در این باره گفت: ما نمی توانیم در این خصوص هیچ امتیازی بدهیم.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد آنکارا برای انجام عملیات نظامی علیه نیروهای کُرد سوریه از متحدانش اجازه نخواهد گرفت، اما حاضر است هرگونه عملیات احتمالی را با آنها هماهنگ کند.

بولتون امروز پس از ممانعت اردوغان از دیدار با  وی، ترکیه را ترک کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز امروز (سه شنبه) سفر هشت‌روزه خود را به خاورمیانه (غرب آسیا) برای نشان دادن تعهد آمریکا به متحدانش در منطقه پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، آغاز کرد و وارد اردن شد. او قرار است به منامه، ابوظبی، دوحه، ریاض، مسقط، کویت و احتمالا بغداد سفر کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.