سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد تند رئیس حزب حرکت ملی ترکیه از آمريکا

رهبر مخالفان ترکیه بر لزوم مداخله ترکیه در شرق فرات در سوریه و بی‌توجهی به سخنان آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در نشست هفتگی اعضای حزب خود در پارلمان ترکیه گفت: ترکیه حتما باید بدون نگرانی از آنچه که دیگر کشور‌ها و آمریکا می‌گویند علیه گروه‌های تروریستی در شرق فرات در سوریه وارد عمل شود.

در ماه دسامبر سال دو هزار و هجده، رجب طیب اردوغانريال رئیس جمهور ترکیه از عملیات قریب الوقوع در شرق فرات در سوریه برای مقابله با تروریست‌های پ ک ک و یگان‌های مدافع خلق خبر داد.

در پی تصمیم ترامپ به خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، آنکارا تصمیم گرفت منتظر بماند و پیش از آغاز عملیات علیه پ ک ک و یگان‌های مدافع خلق و همچنین داعش اجازه دهد آمریکایی‌ها سوریه را ترک کنند. اما در حال حاضر اظهارات متناقض مقامات آمریکا تردید‌هایی را در مورد خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه به ویژه زمان بندی آن و همچنین حمایت واشنگتن از پ ک ک و یگان‌های مدافع خلق به وجود آورده است.

اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش از سفر به ترکیه این جنجال را به پا کرد. بولتون گفت آمریکا می‌خواهد مانع از آن شود که ترکیه کرد‌ها را کشتار کند. همین مسئله موجب شد باغچلی در این زمینه مداخله کند.

او (خطاب به بولتون) گفت: ترکیه به عنوان کشوری مستقل با تمامیت ارضی باید از تو یا اربابان تو بپرسد که در سوریه چه کاری انجام دهد؟ چقدر خودپسندی، چقدر بی ادبی! افرادی که شما با آن‌ها متحد هستید، این سلاخان و خائنان، هیچ ارتباطی با برادران کرد ما ندارند. آن‌ها تروریست و قاتل هستند و نابودی آن‌ها ضروریست.

از دیدگاه باغچلی عملیات ترکیه در سوریه اجتناب ناپذیر و ضروری است.

او گفت: ترکیه برای قانون، عدالت و امنیت ستمدیدگان باید هر چه که لازم است در شرق فرات در سوریه انجام دهد. آمریکا و دیگران هر چه می‌خواهند بگویند. منبج و مناطق اطراف آن باید از سلطه تروریست‌ها آزاد شوند.

باغچلی در پایان یادآور شد ترکیه به تمامیت ارضی سوریه و عراق احترام می‌گذارد، اما اجازه تحقق توطئه کردستان را نخواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.