وی گفت: باید نحوه آموزش مورد توجه قرار بگیرد که چگونه به جامعه مخاطب با توجه به سن و مقطع تحصیلی آموزش ارائه شود.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مخاطبشناسی در برنامههای تبلیغی و کار تربیتی را یک ضرورت است و در حوزه کودک باید در مسیر بشارت حرکت شود و پس از شناخت مخاطبان و تعیین وزن بشارت، حوزههای مختلف را به خوبی درک کنیم.
حاجیانزاده با بیان اینکه باید به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی باشیم، افزود: دعوت هم باید به صورت غیرمستقیم و با ایجاد روشنایی انجام شود.
وی گفت: کودکان باید اخلاق و رفتار خوبی از روحانیون را ببینند و بتوانند ارتباط معنی ایجاد کنند چراکه دشمن تصویری غیرواقعی از روحانیت در بین نسل جوان ایجاد کرده است و باید نسل جدید را با روحانیت آشتی دهیم.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کمیتههای استانی و منطقهای به ریاست نماینده، ولی فقیه در استانها خبر داد و بیان کرد: این کمیتهها به عنوان قرارگاه فرهنگی استان مطرح شدهاند که آئین نامه این کمیتهها به تصویب و امضای مدیر حوزههای علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسیده و به استانها ابلاغ شده است.
حاجیانزاده با تاکید بر اینکه در استانها آموزش و پرورش باید در اولویت برنامههای تربیتی و فرهنگی قرار بگیرند تصریح کرد: در شرایط ویژهای قرار داریم که چنین تشکلهایی ایجاد شده است.
وی با تاکید بر استفاده از اندیشه حوزههای علمیه و روحانیت و ظرفیت فرهنگیان عنوان کرد: باید آسیبها به خوبی شناسایی شود وبرای رفع آن برنامه ریزی و همفکری انجام شود.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اکنون ۲۰۰ مدرسه معارف در کشور فعال است که حمایت از گسترش کمی و کیفی مدارس معارف از سیاستهای جدی آموزش و پرورش است
انتهای پیام/م