سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای تکراری پمپئو: توسعه‌طلبی ایران، خطری برای منطقه است

وزیر خارجه آمریکا در سفر به امان با تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه کشورمان، گفت توسعه‌طلبی ایران خطری برای منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه اردن در امان، پایتخت اردن، با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه کشورمان، گفت توسعه طلبی ایران خطری برای منطقه محسوب می شود.

وی در اظهاراتی بی اساس مدعی شد: «ما با اردن برای مقابله با فعالیت های شرورانه ایران در منطقه و تلاش هایش برای دور زدن تحریم ها همکاری می کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: «توسعه طلبی ایران، خطری برای منطقه به حساب می آید و عقب نشینی ما از سوریه، تأثیری بر مقابله ما با ایران یا داعش و یا هر طرفی که امنیت منطقه را تهدید می کند، نخواهد داشت.»

پمپئو همچنین گفت آمریکا نه تنها اقدامات دیپلماتیک، بلکه تلاش های تجاری خود را برای فشار بر ایران دو چندان کرده است.

وزیر خارجه اردن نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت حل بحران سوریه هدف راهبردی برای اردن محسوب می شود. ایمن صفدی در ادامه مدعی شد: در صورتی که ایران مانند کشوری عادی، بدون توسعه طلبی رفتار کند، هیچ مشکلی با آن وجود نخواهد داشت.

وی همچنین اعلام کرد: بلندی های جولان، منطقه ای سوری است و ما از اسرائیل می خواهیم از آن عقب نشینی کند.

گفتنی است مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به منظور متقاعد کردن دولتهای منطقه برای افزایش فشار علیه ایران، به خاورمیانه سفر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۸ دی ۱۳۹۷
کافر همه را به کیش خود داند. انهم یک کشور دویست ساله! بدون ریشه !
این حرفها را به کشوری میگی که یک چهارم خاکش را اسرائیل بزور تصاجب کرده؟ اردنی ها حتی صحرانشین ها میدانند که اسرائیل دشمن سرزمین شان هستش و براشون شاخ و شونه می کشه. عکس های مرزهای سیم خاردار وحشتناک این دوکشور دلیل روشنی هست نه. شما امریکایی ها مثل دوره شاه خون مردم اردن رو تو شیشه کردید و تبعیض طبقاتی رو بقدری رشد دادید که عده زیادی از مسلمانان این کشور در فقر و فلاکت خشن شدید در حاشیه شهرها و روستاها زندگی می کنند بعد از این چرندیات میگید؟