سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر­­ صنعت، معدن و تجارت:

تحریم‌ها تأثیری در صادرات سیمان ندارد

سرقینی گفت: صادرات سیمان با وجود مشکلات و موانع بین‌المللی به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر­­ صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان، اظهار کرد: صنعت سیمان یکی از صنایع مهمی است که علاوه بر تأمین نیاز کشور، توانایی صادرات ۲۰ میلیون تن سیمان را داریم.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: امروز ظرفیت تولید سیمان در کشور ۸۷ میلیون تن است و ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید نیز در حال احداث و ۳۵ درصد آن انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید سیمان در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن و در افق ۱۴۰۴ به ظرفیت ۱۲۰ میلیون تن برسد.

وی بیان کرد: صادرکنندگان سیمان به راحتی نمی‌توانند منابع حاصل از فروش محصول خود را دریافت و تبادلات مالی را انجام دهند البته رفع این موانع در حوزه وزارت صنعت نیست و نیازمند تعاملات بین المللی است.

به گفته وی، صادرات سیمان و فولاد متوقف نشده است، اما برگشت پول سخت شده است.

وی با اشاره به رکود در معادن کشور بیان کرد: تولید سیمان کمتر از ظرفیت به دلیل رکورد بخش معدن است، در سال ۹۳ میزان تولید سیمان به ۶۹ میلیون تن رسیده بود که در ادامه با رکود بخش ساختمان و کُند شدن آهنگ صادرات، تولید حدود ۶۰ میلیون تن است.

سرقینی با اشاره به عدم تأثیر صنعت سیمان از تحریم‌های بین المللی گفت: صادرات سیمان با وجود مشکلات و موانع بین المللی به قوت خود باقی است.

سرقینی ادامه داد: انجمن صنفی سیمان با مدیریت صحیح، مسئله رقابت منفی را حل کردند و در جلسه امروز مدیرعامل این انجمن از اعضا تقاضا کرد وارد رقابت منفی نشوند.

وی تصریح کرد: عمده صادرات سیمان ما به عراق و افغانستان است و با وجود تحریم‌ها صادرات فولاد در ۶ماهه گذشته با وزنی ۱۰ درصد و ارزشی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر صنعت بیان کرد: صادرات سیمان امسال ۱۵ میلیون تن به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که امیداوریم به ۴۵۰ میلیون دلار برسد.

سرقینی در پایان گفت: بنا به مصوبه دولت ۹۰ درصد ارز صادرات بالای ۱۰ میلیون دلار باید به سامانه نیما بازگردد و تلاش می‌کنیم با رایزنی هزینه صادرات کنندگان را از همین ارز تامین کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.