سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردستانی رستمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جشنواره عمار شجره طیبه است/ مستند های من بیشتر درباره مدافعان حرم و بحران است

یک مستند ساز گفت:بیشتر تولیدات من درباره مدافعان حرم و بحران است و سختی زیادی برای مستندها کشیده ام.

محسن اردستانی رستمی مستندساز در گفتگو با خبرنگار  حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جشنواره مردمی فیلم عمار و اختلاف نظر درباره نام آن در مقایسه با دیگر جشنواره ها گفت: دیگر جشنواره‌ها در محدوده اکران تهران هستند، اما فیلم های عمار در زندان، خانه شهدا، روستا‌ها، مسجد و حتی در مناطق بدون سینما به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت دیگر این جشنواره بخشی به نام «فیلم ما» است که آماتور‌ها را با خودشان مقایسه می‌کند،گفت:در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و موضوع اصلی آن با عنوان انقلاب اسلامی باعث تمایز آن از دیگر جشنواره ها شده است.

اردستانی با بیان اینکه جشنواره عمار یک شجره طیبه است و می‌خواهد یک زلزله به لحاظ فرمی و پخش در تولیدات سینمای انقلاب اسلامی و سینمای ایران وارد کند، ادامه داد: از نظر فیلمسازی می‌گویم که اتفاق خوبی است، اما باید پیشرفت بیشتری داشته باشیم، این جشنواره در حال حاضر ۹ ساله است و سال آینده ۱۰ ساله می‌شود اگر چه باید شاهد پیشرفت‌های بیشتری بودیم، اما تا همین جا هم جای تقدیر و تشکر دارد.

وی درخصوص پرداختن به سوژه یا موضوعی خاص که تمایل به ساخت آن داشته اما به دلایلی نتوانسته، بیان کرد: بیشتر تولیدات من خارج از کشور و بحث مدافعان حرم و حوزه بحران است و سختی هم زیاد کشیدم، در سخت‌ترین زمان‌ها در سوریه و محاصره حلب و ... مستند‌هایی ساختم و می گویم که خواستن توانستن است.

اردستانی افزود: من جمله‌ای دارم که می‌گویم برای ساخت یک مستند یک بهانه کافی است و برای نساختن آن هزار و یک بهانه، بطوریکه می شود هزار و یک بهانه آورد تا مستندی ساخته نشود، اما اگر کار و هدفی دارید و اعتقاد دارید حتما حرفتان را بزنید و پای آن بایستید.

این مستند ساز درباره حضور در حوزه سینما گفت: حتما وارد می‌شوم، یکی از علاقه‌های اصلی من ساخت فیلم‌های داستانی است. در حال حاضر هم داستانی درباره مدافعان حرم ساختم و سه فیلمنامه دیگر هم دارم که می‌سازم البته تمام این‌ها در حوزه فیلم کوتاه است.

گفتنی است محسن اردستانی رستمی امسال با مستند «ردی از یک مرد» در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.