سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چرایی بالا بودن هزینه خدمات دندانپزشکی در کشور

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه های درمانی بالا خدمات دندانپزشکی گفت: مبلغ این تعرفه باید در هیئت وزیران باید به تصویب برسد.

قاسم صادقی رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی هیچ ارتباطی با بخش بودجه و اختصاص ردیف ندارد بلکه این موضوع به نوعی قیمت ‌گذاری در حوزه دندان پزشکی محسوب می‌شود.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت هر سال قیمتی را تعیین می‌کند که این تعرفه در هیئت وزیران سالیانه یک ضریب مشخصی می‌گیرد و در نهایت تعرفه خدمات در سال مذکور تعیین  می‌شود.

وی افزود: اگر خدمات دندان پزشکی از یک قیمت مشخص برخوردار باشد مشکلی برای بیماران و مراجعه کنندگان پیش نمی‌آید اما مسئله مهم این است که اکنون تعرفه خدمات ناچیز و در خدمات اصلی و ضروری مردم هنوز تعرفه تعیین نشده است.

صادقی تاکید کرد: در چنین شرایطی باید خدمات اصلی و ضروری تعریف و در هئیت وزیران به تصویب برسد تا علاوه بر مردم کار کارشناسان نظارت در این بخش آسان شود.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت و دبیر‌خانه شورای عالی بیمه برای جلوگیری از سردرگمی بخش خصوصی خیریه و عمومی باید تعرفه خدمات دندان پزشکی به طور کامل تعیین و به تصویب هئیت وزیران برسد.

وی بیان کرد: تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی از سردرگمی بازار و قیمت‌های مختلف و اخذ هزینه‌های مختلف از مراجعان جلوگیری می‌شود و نهاد های نظارتی تکلیفشان مشخص خواهد شد.

تعریف نشدن تعرفه خدمات دندان پزشکی سبب بروز مشکل برای کارشناسان نظارت

صادقی تاکید کرد:برخی از خدمات دندان پزشکی تعریف نشده لذا برای برخورد با تخلفات ما دچار خلع قانونی و سردرگمی می‌شویم و اگر تعرفه ها تعیین شود کار کارشناسان نظارت دقیق و بهتر انجام می‌شود.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: هئیت امنای هر دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور می‌تواند برای منطقه جغرافیایی خود در  زمان تصویب هئیت وزیران خدمات دندان پزشکی را تعیین و قیمت تمام شده را اعلام کنند.

وی در خصوص طرح نورآوران گفت: موسسه نورآوران یک موسسه غیردولتی و در مناطق محروم اقدام به ارائه خدمات دندان پزشکی و چشم پزشکی می‌کنند و در حال حاضر در منطقه سیستان و بولچستان مشغول به انجام فعالیت های بهداشتی درمانی هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.