وی ادامه داد: متوسط سرعت سیر قطار تهران _ مشهد در بهترین حالت ۱۰ ساعت است، ولی میتوانیم با نوسازی واگنها و فراهم کردن ظرفیتهای لازم برای بهرهبرداری از آنها سرعت متوسط این مسیر پر تردد را افزایش دهیم.
رضایی با اشاره به اینکه باید از توان بخش خصوصی جهت تولید واگنهای با کیفیت باری و مسافری استفاده کنیم، افزود: در کشور توان تولید واگنهای باری و مسافری بسیار زیادی وجود دارد و تنها با حمایت از بخش خصوصی و تأمین منابع مالی کافی از سوی دولت، میتوانیم از واردات واگن در این بخش بی نیاز شویم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: حمایت از تولید داخل و همچنین تأمین واگنهای داخلی از سوی شرکتهای تولیدکننده، میتواند نیازهای ما را در بخش بهرهبرداری از قطارها تأمین کند.
انتهای پیام/