سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک:

مطالبات بیمارستان‌های غیردانشگاهی استان مرکزی تا پایان سال ۹۶ پرداخت شد/ ابلاغیه‌ای برای برداشتن سقف بیمه با مراکز طرف قرار داد دریافت‌ نکرده‌ایم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌های غیردانشگاهی استان مرکزی تا پایان سال ۹۶ پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به بدهی این سازمان از نیمه دوم سال گذشته به طرف قرارداد‌های خود گفت: براساس مصوبه‌ای ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد که سازمان بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند، باتوجه به سیاست سازمان برای جلوگیری از انباشت مطالبات، برای تمامی مراکز طرف قرار داد با این بیمه سقف تعیین شده است.

 جیریایی افزود: در استان در تعیین این سقف به عملکرد سال گذشته مراکز توجه شده است، در سفر وزیر بهداشت به استان، قولی مبنی بر برداشتن این سقف داده شد، اما تا کنون ابلاغیه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده و در جریان مکاتبات وزیر بهداشت با رئیس سازمان نیستیم.

مطالبات بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان سال ۹۶ پرداخت شده است، اما باتوجه به تازه تاسیس بودن بیمارستانی خصوصی در اراک گزارش عملکردی از آن نداشتیم، هم اکنون رقم اعلام شده برای مطالبات این بیمارستان از سازمان یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان است که در صورت تخصیص اعتبار پرداخت آن در اولویت قرار می‌گیرد.

مصطفی دلاور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک  با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش کود و سم در تولیدات محصولات کشاورزی گفت: کنترل مصرف آب، کود و سم استفاده شده در محصولات کشاورزی و شناسنامه‌دار کردن مزارع کشاورزی و اندازه‌گیری آزمایشگاهی آن‌ها در محصولاتی مثل پیاز، سیب‌زمینی و ... به منظور کاهش مصرف سم و کود مورد توجه قرار گرفت و در این راستا وزارت بهداشت بریا اندازه گیری باقی مانده سموم در محصولات وارد شده و به تعهدات خود عمل کرده است.

دلاور ادامه داد: این آزمایشات فوق‌العاده هزینه‌بر است، به گونه‌ای که در شرایط گذشته هزینه آن ۷۰۰ تا ۸۰۰ ملیون تومان بود که در شرایط کنونی به بیش از یک میلیارد می‌رسد، از سال ۹۵ تا کنون وزارت بهداشت این کار را انجام می‌دهد و تنها کاذی که در حال انجام است دانشتن ظزرفیت کل کشور است، زیرا مبدا اصلی در زمان فروش یک محصول به صورت کامل مشخص نیست، متاسفانه زیرساخت لازم در جهاد کشاورزی فراهم نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: باتوجه به این که اندازه‌گیری سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی در قالب برنامه تحول نظام سلامت دیده شده است، هم اکنون یکی از رسالت‌های وزارت بهداشت انجام این کار است، باتوجه به این که عدم تشخیص درست مبدا محصولات کشاورزی در زمان فروش باید یک تصمیم استانی برای انجام‌ای کار به صورت پایلوت در برخی از محصولات کشاورزی در برخی از مزارع گرفته شود.

انتهای پیام/ب

جزییات پرداخت مطالبات بیمارستان‌های غیردانشگاهی استان مرکزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.