سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریاض درخواست خود برای استرداد دختر فراری عربستانی را انکار کرد

سفارت عربستان در تایلند در توئیتی درخواست ریاض برای استرداد دختر فراری عربستانی که خواستار پناهندگی در این کشور است را انکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سفارت عربستان سعودی در تایلند در توئیتی درخواست ریاض را برای استرداد «رهف محمد» دختر فراری عربستانی که خواستار پناهندگی است، انکار کرد.

رهف محمد 18 ساله، اهل عربستان، خواهان پناهندگی در تایلند است، او چند روز پیش در فرودگاه بانکوک تایلند بازداشت شد. این دختر سعودی در بازداشت تایلند به خبرگزاری فرانسه گفت پاسپورتش از سوی مقامات سعودی و کویتی در فرودگاه به زور از او گرفته شده است. او گفت قصد فرار از خانواده‌اش را دارد؛ زیرا به شدت مورد آزار و اذیت جسمی و روحی قرار گرفته است.

رهف گفت: «خانواده من بسیار سختگیر هستند. آنها تنها به علت کوتاه کردن موهایم مرا به مدت شش ماه در اتاقی حبس کردند».

این دختر عربستانی اعلام کرد در صورتی که از سوی مقامات مهاجرتی تایلند به کشورش برگردانده شود، خانواده‌اش او را خواهند کشت.

مقامات مهاجرتی تایلند دیروز (دوشنبه) به خبرگزاری فرانسه گفتند: او هیچ مدرکی و یا حتی بلیت برگشت یا پول به همراه ندارد و هم اکنون در هتل فرودگاه بانکوک است. ما هم اکنون در خصوص بازگرداندن او به کشورش در حال هماهنگی با سفارت عربستان در بانکوک هستیم.

این دختر عرستانی گفته بود ویزای استرالیا را دارد اما پس از خارج شدن از هواپیما در فرودگاه بانکوک با یک دیپلمات عربستان ملاقات کرده و این مقام سعودی گذرنامه‌اش را از او گرفت. او از ترس آنکه مقامات تایلندی او را به کشورش بازنگردانند خود را در هتل فرودگاه بانکوک حبس کرده بود.

معاون دیدبان حقوق بشر در آسیا با انتقاد از مقامات تایلندی، از سازمان ملل خواست از این نوجوان عربستانی حمایت کنند. در نهایت، در ساعات پایانی دیروز (دوشنبه) پس از گفتگو با آژانس پناهندگی سازمان ملل متحد به رهف محمد اجازه داده شد فرودگاه را ترک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.