سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار شرکت‌های فناور در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی

مسئول راه‌اندازی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی، از شروع پذیرش شرکت‌های فناور واجد شرایط در این پارک خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دکتر محمد نظیفی‌فرد مسئول راه‌اندازی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی افزود: در نشستی که با حضور مدیران عامل و نمایندگان برخی شرکت‌های فناور متقاضی عضویت در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی برگزار شد، خدمات و حمایت‌های پیش بینی شده برای اعضای پارک و فرایند جذب واحدهای فناوری توسط مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی و رئیس جذب و پذیرش شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تشریح شد.

وی اظهار داشت: متقاضیان استقرار در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی بعد از دریافت راهنمایی اولیه و تکمیل کاربرگ و پس از برگزاری جلسه مصاحبه و جمع‌بندی شورای پذیرش پارک در صورت احراز شرایط در یکی از مقاطع دوره رشد مقدماتی، مرکز رشد و یا پارک علم و فناوری پذیرش می‌شوند.

به گفته وی، شرکت‌های فناور مستقر در پارک، از امتیازاتی نظیر استفاده از فضای اداری و پشتیبانی‌هایی نظیر خدمات اطلاع‌رسانی، آموزشی، مشاوره، بازاریابی، پروژه‌یابی، امکانات آزمایشگاهی و متناسب با موضوع فعالیت از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برخوردار می‌شوند.

دکتر نظیفی فرد، تاکید کرد: شرکت‌های متقاضی برای ورود به مرکز رشد پارک، لازم است دست کم دو نفر نیروی متخصص تمام‌وقت مرتبط با فناوری ایده و یک نفر مشاور داشته باشند و روی ایده خود، یک طرح توجیهی کسب‌وکار تهیه و تدوین کنند تا بتوانند وارد مرکز رشد شوند.

به گفته وی، در صورتی که یک شرکت، فاقد یکی از سه شرط یعنی ایده، تیم و طرح توجیهی کسب‌وکار باشد، وارد مرحله رشد مقدماتی می‌شود که ۶ ماه به طول می‌انجامد.

رئیس اداره جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در ادامه این جلسه توجیهی شرایط ورود به پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی را حضور دست کم ۶ نفر نیروی متخصص تمام‌وقت، عنوان کرد و افزود: زمینه فعالیت این شرکت‌ باید فناورانه باشد و سابقه تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در کارنامه شرکت وجود داشته باشد.

خدابنده با اشاره به تفاوت‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری با شرکت‌هایی که طبق ارزیابی و ممیزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش‌بنیان محسوب می‌شوند، بیان کرد: شرکت‌های مستقر در پارک، حتی اگر عنوان دانش بنیان را نداشته باشند، علاوه بر برخورداری از برخی مزایای شرکت‌های دانش بنیان، از امتیازات دیگری نیز برخوردارند.
وی افزود: برای مثال، شرکت دانش‌بنیان، برای هر محصول خود باید تقاضای دانش‌بنیانی بدهد تا از مالیات معاف شود و از امتیازاتش بهره ببرد، اما شرکت‌های عضو پارک، همه محصولاتی که در زمینه فعالیتشان تولید می‌کنند، شامل معافیت مالیاتی می‌شوند.

خدابنده تصریح کرد: هم شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با احراز شرایط ورود به پارک، از مزایای حضور در این نهاد فناورانه استفاده کنند و هم متقابلا شرکت‌های مستقر در پارک می‌توانند با گذراندن ممیزی‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش‌بنیان شوند و از مزایای آن بهره ببرند.
در پایان نشست و پس از بیان شرایط جذب و پذیرش در پارک، پرسش‌های مدیران شرکت‌های حاضر پاسخ داده شد و مشاوره‌های لازم را به شرکت‌های فناور ارائه شد.

شایان ذکر است پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی با همت دانشگاه کاشان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و با هدف حمایت و هدایت تیم‌های کارآفرینی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان منطقه و بسترسازی لازم برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی و کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان از اواخر پاییز سال جاری موفق به اخذ موافقت قطعی تاسیس از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

 

انتهای پیام/م

 

نشست  مدیران عامل و نمایندگان برخی شرکت‌های فناور متقاضی عضویت در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.