سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده سکونت دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۴ هزار نفر در بافت فرسوده شهر یاسوج، ۴۱ هزار نفر در بافت فرسوده شهر گچساران و ۱۵ هزار نفر نیز در بافت فرسوده شهر دهدشت در این استان ساکن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج،  گفت: براساس قانون و با هدف حفظ جان و سلامت مردم باید عملیات بازسازی بافت‌های فرسوده در استان شتاب گیرد.

وی افزود: مسئولان برای توسعه زیرساخت‌های لازم و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و محلات ناکارآمد با همدلی و تعامل زمینه‌های لازم برای اجرا و تسریع این طرح را فراهم می‌کنند.

فیلی بیان کرد: به طور قطع با نوسازی بافت فرسوده نه تنها سیما و بافت شهر زیبا و نو می‌شود بلکه امنیت اجتماعی نیز ارتقا می‌یابد.

وی خواستار همکاری و مشارکت جهادی دستگاه‌های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات انشعابات واحد‌های مسکن مهر استان شد و افزود: امید است تا دهه فجر امسال تعداد زیادی از این واحد‌ها به صاحبانشان تحویل داده شوند.

ساختمان‌هایی که بیش از ۳۰ سال قدمت داشته باشند جزء بافت فرسوده هستند.

براساس آمار یک هزار و ۱۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ۱۶۸ هکتار بافت فرسوده و ۳۸ هکتار بافت تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام/غ

 تلاش برای باز سازی بافت های فرسوده در استان

برچسب ها: بافت فرسوده ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.