سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های استان کرمانشاه:

توجه مجلس در بودجه ۹۸ به موضوع صادرات/رهبری انقلاب برای بودجه سال ۹۸ بر موضوع اشتغال تاکید ویژه‌ای داشتند

رئیس مجلس گقت: کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ تاکید می‌شود تا موضوع مشوق‌های صادراتی را در مدنظر قرار دهند.


به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه (دوشنبه، ۱۷ دی ماه) در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های استان کرمانشاه حضور یافت.

وی در این نشست از استاندار و مسئولان استان کرمانشاه برای چنین ابتکاری جهت گردهمایی مسئولان و سرمایه گذاران تشکر کرد و گفت: سال گذشته در چنین زمانی همه دغدغه زلزله کرمانشاه را داشتند که این نگرانی جدی بود و همه مسئولان تلاش کردند تا مسائل و مشکلات مردم رفع شود.

لاریجانی با بیان اینکه با همت افراد موثر هم اکنون به این نقطه رسیده ایم که گام بلندتری برای آینده کرمانشاه برداریم، ادامه داد: استان‌های دیگر کشور باید این سیر را طی کرده و چنین اقداماتی انجام دهند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه کرمانشاه از مزیت‌های خوبی برخوردار است، تاکید کرد: استان کرمانشاه مرز طولانی داشته و حدود ۴۰۰ کیلومتر مرز، مزیت بزرگ این استان است که سبب ارتباط این استان با کشور عراق و اقلیم کردستان از چند نقطه شده است.

لاریجانی افزود: ارتباطات هوایی و ریلی استان کرمانشاه همانند راه آهن تهران- کرمانشاه- خسروی از دیگر مزیت‌های استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی ارزشمند در کرمانشاه نشان می‌دهد که مردم این استان ریشه دارند، ادامه داد: مجموعه طاق بستان، معبد آناهیتا و ۴ هزار اثر تاریخی در این استان از عجایب است که در استان‌های دیگر این مقدار زمینه تاریخی وجود ندارد البته در تمام ایران آثار تاریخی زیادی وجود دارد، اما تجمع این آثار در کرمانشاه زمینه خوبی برای توریسم فراهم کرده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با اشاره به اینکه بیش از هزار واحد صنعتی در استان کرمانشاه فعال است، گفت: در حوزه گیاهان دارویی اقدامات خوبی در کرمانشاه رخ داده و قابل گسترش است که سد‌های ساخته شده و در حال تکمیل نشان می‌دهد که می‌توان کشاورزی را در این استان گسترش داد.

وی با بیان اینکه آقای زنگنه که شیخ الوزراء است پشتیبان خوبی برای این استان در حوزه‌های مختلف است، افزود: می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد به ویژه در شرایط تحریمی که باید بیشتر به تولیدات داخلی توجه کرد.

لاریجانی با تاکید بر توجه ویژه به اجرای اقتصاد مقاومتی ادامه داد: شرایط سرمایه گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی و تجارت به دلیل مرز طولانی در استان کرمانشاه فراهم است و در مسیر عتبات نیز فعالیت خوبی برای تجارت در استان کرمانشاه فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و شرق و غرب را به یکدیگر متصل می‌کند، تصریح کرد: مزیت‌های مختلف در کرمانشاه در حوزه تجارت، سرمایه گذاری و صادرات فراهم است که توجه به این موضوع با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید افزایش یابد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه مجلس در بودجه سال آینده به موضوع صادرات توجه کرده و مشوق‌هایی در این زمینه طراحی می‌کند، ادامه داد: در سال جاری نیز چنین مشوق‌هایی پیش بینی شده بود که باید مولفه‌هایی در نحوه اجرا طراحی شود تا افرادی که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند پشتیبانی واقعی را احساس کنند.

وی با بیان اینکه به کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ تاکید می‌شود تا موضوع مشوق‌های صادراتی را در مدنظر قرار دهند، گفت: سرمایه گذاران می‌توانند از این فرصت برای صادرات استفاده کنند که در این راستا با دولت عراق نیز مذاکراتی صورت می‌گیرد چرا که هم عراقی‌ها به این تبادل نیازمند هستند و هم این موضوع می‌تواند برای کرمانشاه خوب و مفید باشد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه موضوع پشتیبانی بانکی در حوزه تولید از اهمیت فراوانی برخوردار است، افزود: مقام معظم رهبری برای بودجه سال ۹۸ بر موضوع اشتغال تاکید ویژه‌ای داشتند تا این موضوع مدنظر قرار گیرد و کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ نیز به مسئله اشتغال توجه دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه صادرات و سرمایه گذاری در کشور و کرمانشاه اقدامات لازم صورت گیرد، اظهار کرد: نتیجه این همایش و پیشنهاداتی که در بخش سرمایه گذاری وجود دارد به مجلس ارائه شود تا بتوان به بخش توریسم، سرمایه گذاری صنعتی و کشاورزی در بودجه سال ۹۸ توجه کرد.

لاریجانی با بیان اینکه در استان‌های آذربایجان و مازندران از تجربه نشست‌هایی که مسئولان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی حضور داشته و امکان سرمایه گذاری را توضیح داده اند، استفاده خوبی شده و این همایش‌ها مفید بوده است، تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران مزیت‌ها را دیده و در این استان‌ها سرمایه گذاری کرده اند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با تاکید بر اینکه زمینه‌های سرمایه گذاری باید روشن‌تر برای سرمایه گذاران تبیین شود، افزود: سرمایه گذاران باید بدانند در چه زمینه‌هایی و با چه پشتیبانی‌هایی می‌توانند سرمایه گذاری کنند که متاسفانه در زمینه اطلاع رسانی نقایصی وجود دارد.

وی با بیان اینکه استاندار و مسئولان استان کرمانشاه باید کمک کنند تا زمینه‌های سرمایه گذاری سریع‌تر سرمایه گذاران فراهم شود، ادامه داد: زمان بر بودن تشریفات سرمایه گذاری و از این اداره به آن اداره رفتن سرمایه گذاران را خسته می‌کند که در این راستا دولت الکترونیک می‌تواند به تسهیل این فرآیند کمک کند.

لاریجانی ضمن ابراز امیدواری برای تحقق کامل دولت الکترونیک در سال آینده، افزود: استاندار و مسئولان کرمانشاه باید تدابیری اتخاذ کنند تا سرمایه گذاران کفش آهنین نپوشند و خود مسئولان استان ستادی تشکیل دهند تا فرآیند سرمایه گذاری تشکیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم کرمانشاه در انقلاب و دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای داشته و استحقاق دارند که همه به کمک آن‌ها بشتابند، تصریح کرد: تمام کشور حامی سرمایه گذاری و در پارلمان این تصور حاکم است که باید این حرکت‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.