سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت دفاع روسیه: بر اقدامات ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه نظارت داریم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناو گشت‌زنی این کشور بر تحرکات ناو آمریکایی «یواس‌اس فورت مک‌هنری» مستقر در دریای سیاه نظارت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناو گشت زنی «پیتلیوی» این کشور از ساعت 9 شب ششم ژانویه به وقت مسکو بر تحرکات ناو آمریکایی «یواس‌اس فورت مک‌هنری» مستقر در دریای سیاه نظارت دارد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: ناو گشت زنی روسیه بر اقدامات ناو آمریکایی که اخیرا وارد دریای سیاه شده است، کنترل و نظارت دارد.

یکی از شبکه های تلویزیونی روسیه ویدئویی را پخش کرد که ورود این کشتی آمریکایی به آب های دریای سیاه از طریق تنگه بسفر در ترکیه را به نمایش گذاشت. فرمانده ناوگان ششم نیروی دریای آمریکا پیشتر ادعا کرده بود که انتقال کشتی این کشور به دریای سیاه نشان دهنده تعهد واشنگتن به امنیت در منطقه است و سبب حفظ روابط قوی این کشور با متحدان عضو ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) می شود.

در ماه دسامبر، کورت ولکر، نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین اعلام کرد واشنگتن احتمال افزایش حضور خود در دریای سیاه را باید مدنظر قرار دهد. در پی تنش جدید میان روسیه و اوکراین در تنگه کرچ، کشتی جنگی آمریکایی «یواس‌اس فورت مک‌هنری» با عبور از تنگه بسفر، مسیر دریای سیاه را پیش گرفته است. این نخستین کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکاست که از ماه اوت وارد دریای سیاه می‌شود.

در 25 نوامبر سال گذشته میلادی، سه کشتی اوکراینی با ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی روسیه در دریای سیاه قصد داشتند از تنگه کرچ عبور کنند و وارد دریای آزوف شوند. سرنشینان این کشتی‌ها به هشدار‌های نیروی دریایی روسیه توجهی نکردند. روسیه در نهایت این سه کشتی را توقیف و ۲۴ سرنشین آن‌ها را بازداشت کرد. در پی این حوادث روابط میان روسیه و اوکراین دچار تنش شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.