سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین یادواره ۵۷ شهید کربلای ۵ و ۴ در تربت جام

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام گفت: اولین یادواره ۵۷ شهید کربلای ۵ و ۴ در شهرستان تربت جام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سرهنگ پاسدار ابراهیم بیدل جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام گفت: شهدا نمونه بارز الگو‌های خدمت به نظام و آرمان‌های انقلاب هستند و حضور شهدا در دوران دفاع مقدس باید به درستی به نسل‌های کنونی جامعه تبیین شود تا جامعه دچار انحراف نشود.

وی ایجاد روحیه ایثارگری و روشنگری جوانان را از دیگر اهداف این یادواره شهدا برشمرد و افزود: در زمانی که دشمن تلاش می‌کند تا در بین آحاد جامعه انحراف ایجاد کند برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند شبهات موجود را بر طرف کند و حضور مسؤلان کشوری در چنین یادواره به غنای کیفی مراسم افزون خواهد کرد.

وی گفت: هزینه‌های این مراسم توسط خیرین و ستاد مردمی تأمین شده است و قطعا حضور مردمی برای برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی قابل تقدیر است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی سپاه حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی است گفت: توجه به یادواره شهدا، منزلت حفظ خون شهدا و انجام فعالیت‌های ارزشی بخشی دیگری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سپاه می‌باشد.

حجت الاسلام پاروکار دبیر ستاد مردمی یادواره شهدای کربلای ۵ و ۴ تربت جام هم در ادامه این مراسم افزود: دی ماه در تاریخ انقلاب همیشه خاطرات خوبی برای انقلاب اسلامی و مردم بوده است و برگزاری این یادواره متناسب با پیروزی قدرتمندانه کربلای ۵ در ۱۹ دی ماه سال ۶۵ می‌باشد که رزمندگان اسلام توانستند «دژ شلمچه» که توسط بعثی‌ها به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۱ کیلومتر با مدرن‌ترین تجهیزات روز ایجاد شده بود فتح شود و این پیروزی علاوه بر انتقام خون هزاران شهید در کربلای ۴ باعث اقتدار انقلاب در بیرون از مرز‌های جغرافیایی شد.

وی با اشاره به زمان و مکان این مراسم گفت: فردا سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مصلی الغدیر تربت جام با حضور سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر گزار خواهد شد.

انتهای پیام/س.ج
 

تببین حضور شهدا در دوران دفاع مقدس به نسل‌های کنونی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.