معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت خودرو تصریح کرد: شرکتهای خودروساز با ارایه آخرین دستاوردهای خود در این نمایشگاه به دنبال تبادل دانش و استفاده از ظرفیت داخلی و خارجی هستند.
وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰هزار خودرو تولید شده است که نسبت به سال گذشته ۳۰درصد کاهش نشان میدهد که برنامههای جبرانی برای آن وجود دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تأکید کرد: کاهش تولید موجب کاهش سطح قراردادها میشود و قطعه سازان با توجه به هزینه ثابتی که دارند از این موضوع متضرر هستند.
صالحینیا با اشاره به دیرکرد در واگذاری خودرو تصریح کرد: مشکل خودروسازان در تأمین برخی از قطعات داخلی و تولیدات مشترک با شرکتهای خارجی و خروج آنها به دلیل تحریم، موجب دیرکرد در تحویل خودرو به مشتریان شده است.
وی افزود: خودروسازان با قطعات مورد نیاز سعی در واگذاری خودروهای ثبت نام شده دارند و در بحث خودروهای تولید مشترک این شرکتها با ارایه خود جایگزین یا پرداخت سود مشارکت به همراه جریمه دیرکرد در پی کسب رضایت مشتریان هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: مقدمات کار برای قیمتگذاری انجام شده، خودروهای خارج از شمول قیمتگذاری ابلاغ شده و سایر خودروها به زودی با توافقاتی که در ستاد تنظیم بازار صورت گرفته در حال نهایی شدن و ابلاغ است و خودروسازان با تعیین تکلیفی که در ستاد تنظیم بازار صورت میگیرد با مشتریان عمل خواهند کرد.
صالحینیا افزود: مبنای قیمت در زمان واگذاری خودرو، به قرارداد مشتریان بازمیگردد، اگر در زمان فروش در قرارداد قیمت قطعی ثبت شده باشد، خودروسازان موظف به واگذاری به همان قیمت هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: احتکار و عدم فروش خودرو به منظور افزایش قیمت از سوی خودروسازان صحت ندارد.
انتهای پیام/