وی افزود: از سویی اولویت بخشهای دولتی و ارگانی فیلمنامههای اجتماعی دغدغهمند متعهدانه نیست و نگاه بیلان کاری دارند؛ یعنی اگر فیلمی ساخته شود که صرفاً لباس خاکی و مفاهیم دفاع مقدس داشته باشد، حاضرند حمایت کنند، اما اگر فیلمی شهری با مفاهیم دفاع مقدس باشد برای ساخت آن ورود نمیکنند و ما با این مشکل و چالش عجیب روبرو هستیم. این ارگانها باید توجه کنند که مفاهیم دفاع مقدس را در شرایط روز میتوان گنجاند؛ اما نمیتوان خاکریز را به زمان روز آورد.
کارگردان «قندون جهیزیه» ادامه داد: البته چنین اتفاقی فقط در مورد فیلم من نیفتاده است؛ بلکه کل خروجی سینما این گونه است. مگر فیلمهای اجتماعی متعهدانه پرچالش ملتهب با انگیزه و خوش ریتم ساخته میشود که مردم استقبال کنند؟ جواب منفی است؛ چون ارگانها نگاه عمیقی ندارند.
ملاقلی پور اضافه کرد: ارگانها نگاه بیلان کاری دارند؛ یعنی صرفاً آخر سال بروند و تعریف کنند که چه کارهایی کردند. پوستر و سر در سینما برای آنها مهم است، نه ذهن تماشاچی و بخش خصوصی. دغدغه فرهنگی ندارند و با پایین آوردن سطح سلیقه مردم مخرب فرهنگ و ادب و اخلاق میشوند. در این شرایط فیلمسازی که بخواهد حرف خوب بزند، کمتر و کمتر میشود و خروجی به تولید فیلمهای کمدی سخیف میرسد که نمونه آن زیاد است.
انتهای پیام/