سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تصادفات منجر به فوت در هرمزگان

رئیس پلیس راه استان هرمزگان از کاهش جان باختگان جاده‌ای در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، سرهنگ "علی اسفندانی" رئیس پلیس راه استان از کاهش ۱۳ درصدی جان باختگان جاده‌ای طی نه ماه امسال در استان خبرداد.

وی افزود: در این مدت در محور‌های برون شهری استان شاهد کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان و کاهش ۲۳ درصدی مجروحین بوده ایم.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: به طورمیانگین آمار جانباختگان در تصادفات جاد ه.‌ای در کشور ۷۶ درصد است که در استان هرمزگان نیز طی ۹ ماه امسال ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده‌های برون شهری بوده است.

سرهنگ "علی اسفندانی" با اشاره به صدور ۷۰۲ هزار و ۹۰۹ فقره اعمال قانون در نه ماه امسال افزود: از این میزان برگ جریمه، ۳۷۵ هزار و ۹۶۸ فقره تخلف حادثه ساز اعمال قانون شده که رقم کل جریمه‌ها طی این مدت بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال است.

وی افزود: حوزه شرق استان ۴۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.
رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو ۴۱ درصد، رعایت حق تقدم ۱۶ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۶ درصد بوده است.

سرهنگ "علی اسفندانی" بیشترین ساعت تصادفات را در ساعات ۱۶ الی ۲۰ عنوان کرد و افزود: در این بازه زمانی ۳۰ درصد تصادفات حادث شده است.

وی بیشترین سهم تصادف در وسایل نقلیه را خودرو‌های سواری با ۶۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۵۳ درصد تصادفات طی ۹ ماهه امسال در حاشیه شهر و در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها حادث شده که تمهیدات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: با اشاره به افزایش ۴ درصدی برخورد با کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران، گفت: در مجموع ۴۳۸ جلد دفترچه ناوگان عمومی صادر شده که ۱۳۸ دفترچه پایه یک بوده است.

سرهنگ اسفندانی در بحث آموزش تعداد ۴۶۱ جلسه آموزشی در مدارس و ۵۸۸ جلسه در مساجد داشته ایم.
وی با تاکید بر استفاده از تجهیزات ایمنی بویژه کپسول اتش نشانی در خودروها، افزود:رانندگان عزیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مجاز، توجه به جلو، حرکت از منتهی علیه سمت راست و رعایت فاصله طولی باعث کاهش حوادث جاده‌ای شده و پلیس را در خدمت رسانی به مردم عزیز یاری رسانند.

انتهای پیام/ر

توجه نکردن به جلو بیشترین علت تصادفات جاده‌ای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.