سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت مطرح کرد؛

رشد ۷۲ درصدی تولید فولاد در ایران/ تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن نزدیک شد

سرقینی، گفت: تولید فولاد در ایران حدود ۷۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم نخستین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران گفت: به برکت تلاش فولاد گران و  نقشه راه جمهوری اسلامی ایران صنعت فولاد در کشور به یک صنعت مهم تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ایران جزو یکی از ۱۰ تولیدکنندگان برتر فولاد در دنیا است، گفت: در سال ۱۳۹۲ زنجیره فولاد ایران ۱۲۰ میلیون تن بود که امروز این عدد به ۲۰۵ میلیون تن رسیده است.

سرقینی با بیان اینکه سال گذشته در دنیا تولید فولاد با ۸ درصد رشد همراه بود، تصریح کرد: تولید فولاد در ایران حدود ۷۲ درصد رشد داشته است که با تولید ۳۴ میلیون تن در سال به عدد ۵۵ میلیون تن، میزان تعیین شده در چشم انداز ۱۴۰۴ فولاد، فاصله‌ای نداریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: شرط خرید فولاد صرفا از طریق سامانه بهین یاب برداشته شد، امید می‌رود که با تغییرات آتی شاهد اتفاقات خوبی در زمینه صادرات باشیم.

وی افزود: میزان ارزبری صادرات هر تن فولاد، با تأسیس واحدهای تولیدی جدید به حداقل خواهد رسید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جود تحریم‌ها و نوسانات ارز باعث شد بازار فولاد با تنش روبه‌رو شود، ادامه داد: ظرفیت فولاد ایران هم اکنون ۳۴میلیون تن است و تا سال ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید.

سرقینی از صادرات فولاد بدون هیچ محدودیتی خبر داد و افزود: عرضه آهن اسفنجی ‌‌اسلب در بورس اختیاری است و برای سایر محصولات به‌زودی این اقدام انجام خواهد شد.

وی  از افزایش صادرات فولاد خبر داد و گفت: صادرات فولاد امسال با افت روبه‌رو نشده است و در حال حاضر ۱۰ درصد از لحاظ وزنی و ۲۳ درصد از لحاظ ارزشی افزایش داشته‌ایم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابراز ناراحتی از ارز بری صنعت فولاد گفت: هر تن فولاد ۱۰۰ دلار ارزبری دارد و این رقم باید کاهش یابد، برگشت ارز حاصل از صادرات یک تکلیف قانونی است.

سرقینی با تأکید بر اینکه  برگشت ارز یک تکلیف قانونی است، تصریح کرد: مقرر شده فولادسازان بزرگ برای چگونگی نحوه بازگشت ارز الگویی تعیین کنند تا در یک دستورالعملی به دولت پیشنهاد دهیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه اکتشافات را به عنوان یک اصل مطرح کرد و گفت: برای جبران مواد اولیه تا سال ۱۴۰۴ بحث اکتشاف پیگیری خواهد شد و امیدواریم با کشف ذخیره جدید توسعه معادن ادامه یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.