سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح محدودیت تردد خودرو‌های باری در تبریز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز از اجرای طرح محدودیت تردد خودرو‌های باری سبک و سنگین در هسته مرکزی شهر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نادری مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای صحیح این مصوبه که در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک هسته مرکزی شهر با پیشنهاد شهرداری تبریز تصویب شده است، گفت: با اجرای این طرح، تردد کلیه خودرو‌های باری فاقد مجوز در ۳۲۰ هکتار از محدوده مرکزی شهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر به مدت چهار ساعت و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ عصر به مدت سه ساعت ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به بند ۱۲ مصوبه مورخه ۲/۴/۹۵ هیئت دولت در خصوص برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها که تردد ناوگان حمل بار و مسافر درون کلانشهر‌ها را منوط به اخذ پروانه فعالیت از شهرداری کرده است، عملا در سایر ساعات نیز فقط خودرو‌های باری دارای پروانه از شهرداری که معاینه فنی معتبر داشته و راننده آن نیز توسط مراجع ذی‌صلاح تایید صلاحیت شده‎اند، مجاز به تردد خواهند بود.

وی گفت: لازم است عموم دارندگان خودرو‌های باری در اسرع وقت و قبل از شروع روند اجرایی شدن طرح مذکور به سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز مراجعه و نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز، بیان کرد: در طرح مذکور، کلانشهر تبریز به سه محدوده سبز، زرد و قرمز تقسیم بندی می‌شود که برابر مصوبه هیئت دولت، داشتن پروانه فعالیت و اشتغال از شهرداری برای تردد تمامی خودرو‌های باری سبک و سنگین در هر سه محدوده الزامی است که البته برای تردد خودرو‌های باری سبک دارای پروانه در محدوده‎های سبز و زرد نیازی به دریافت مجوز نبوده و فقط خودرو‌های باری سنگین ملزم به اخذ مجوز در آن محدوده‎ها خواهند بود.

وی ادامه داد:، اما برای ورود به محدوده قرمز در ساعات اعلامی، تمامی خودرو‌های سبک و سنگین علاوه بر داشتن پروانه ملزم به دریافت مجوز از شهرداری خواهند بود که این مجوز نیز با شرایط بسیار خاص و به صورت کاملآ محدود صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ش

طرح محدودیت تردد خودرو‌های باری در تبریزاجرا می شود

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.