سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

#حجاب_کهن | چادر پیش از آنکه یک حجاب اسلامی باشد، یک حجاب ایرانی است

#حجاب_کهن عنوان هشتگی است که امروز کاربران فضای مجازی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ دی ماه سالروز کشیدن چادر از سر زنان ایرانی، در توئیتر داغ کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته‌ است كه می‌توان ایران را منشا اصلی گسترش حجاب در جهان دانست، این اعتقاد ویل دورانت نویسنده و تاریخ‌نگار است.

برخی از منابع تاریخی بیان کردند حجاب در فرس (فارس) قدیم وجود داشته ‌است. پوشش زنان در ایران باستان همواره سبك خاصی داشته است. همان‌طور که اسناد تاریخی و شواهد تاریخی نشان می‌دهد پوشش تمام بدن در دوره‌های مختلف تاریخی چه نزد زنان و چه نزد مردان در ایران باستان یك حقیقت بوده است. آنچه مسلم است در طول تاریخ به هیچ وجه ایرانیان در برهنگی به سر نمی‌بردند و همواره حجاب داشته‌اند.

پس از ورود اسلام به ایران حجاب بانوان ایرانی ادامه یافت، ظهور اسلام دیدگاهی نو نسبت به حدود حجاب ارائه داد که مختص به ایرانیان نبود و به همه مسلمانان در سراسر جهان تعلق دارد. کاربران فضای مجازی امروز به مناسبت فرارسیدن  ۱۷ دی سالروز كشف حجاب و کشیدن چادر از سر زنان هشتگ #حجاب_کهن داغ کردند.

هفدهم دی ماه سال ۱۳۱۴  فرمان کشف حجاب به دستور پهلوی اول اجرا شد. در این روز رضاشاه همراه با همسر و دختران خود که برای اولین بار چادر بر سر نداشتند به دانش‌سرای دختران رفت و در آن گردهمایی سخنرانی کرد.

در سال‌های اخیر ضدانقلاب تلاش کرد با سیاه‌نمایی و  با به راه انداختن پویش‌هایی تلاش کند حجاب و نجابت زنان ایرانی سرزمین‌مان را مورد هدف قرار دهد. در ادامه نمونه‌هایی از پست‌های منتشر شده با هشتگ #حجاب_کهن  که به مناسبت این روز به اشتراک گذاشته شده را می‌توانید ببینید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۴:۵۳ ۱۷ دی ۱۳۹۷
لعنت بر رضا خان پهلوی. آتش به گورش نفرین به روحش