سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از مسواک انگشتی برای کودکان زیر ۲ سال

برای کودکان زیر ۲ سال از مسواک انگشتی استفاده کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دندان در آوردن یک مرحله طبیعی از زندگی کودک است که از هنگام رویش نخستین دندان شیری در شش ماهگی و تمیز نگه داشتن دهان و دندان کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، که استفاده از مسواک انگشتی برای کودکان زیر دو سال توصیه می‌شود.

شاهرخ قیصری رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه گفت: برای استفاده صحیح از مسواک انگشتی ابتدا دست‌های خود را قبل از استفاده مسواک انگشتی با آب و صابون شسته و شیرخوار به طوری که سرش به سمت بدن و پاهایش از ما دور است، قرار دهیم.

وی بیان کرد: برای باز کردن دهان شیرخوار لازم است انگشت سبابه خود را به آهستگی به گونه شیرخوار فشار داده و مسواک انگشتی را روی انگشت اشاره قرار دهیم و به آرامی با حرکات ملایم لثه و سطوح دندانی شیرخوار را تمیز کنیم.

قیصری با بیان اینکه برای کودکان زیر دو سال نیازی به استفاده از خمیر دندان نیست، افزود: مسواک انگشتی را باید پس از استفاده شست و در محلی خشک و به دور از آلودگی قرار داد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه ادامه داد: پدر و مادر باید در حین تمیز کردن دندان‌های شیرخوار، با هوشیاری تمام به صورت چشمی دندان‌ها را معاینه کنند و در صورت مشاهده هر گونه نشانه تغییر رنگ و لکه بر روی دندان، به ویژه طوق دندان‌های پیشین که محل شایع پوسیدگی است، به دندانپزشک مراجعه کنند.

قیصری اظهار کرد: نخستین نوبت دندانپزشکی شیرخوار باید حدود شش ماهگی تا یک سالگی باشد تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای پیشگیری از پوسیدگی‌های دندانی شدید، انجام شود.

انتهای پیام/ت

نکاتی درباره استفاده از مسواک انگشتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.