سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد؛

درمان رایگان ناهنجاری‌های مادرزادی کودکان ایلامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: کودکان ایلامی دارای ناهنجاری‌های مادرزادی "رایگان" درمان می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  گفت: ناهنجاری‌های مادرزادی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که در اثر اختلال در روند سیر تکاملی رشد برخی از اعضای بدن یا احشا، در دوران جنینی ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: از جمله بیماری‌های مادرزادی می‌توان به «پاچنبری»، «دیابت مادرزادی»، «کام شکری»، «لب شکری»، «ناهنجاری در عضلات قلب» و «آترزی مری»، که چون مری بسته است، کودک توانایی بلعیدن ندارد، اشاره کرد.

همتی ادامه داد:در برخی از موارد یک نوزاد به چندین ناهنجاری مبتلاست که روند درمان این بیماران بسیار هزینه بر است کما اینکه معمولاً نوزادان بیمار، از خانواده‌های محروم و نیازمند هستند و خانواده‌های آنها برای پیدا کردن پزشک و مرکز مناسب، دچار سرگردانی‌های زیادی شده و برای تأمین هزینه‌های درمانی سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: به همت «موسسه محکم» که یک موسسه خیریه و متشکل از پزشکان متخصص و رئوف است کودکان ایلامی دارای ناهنجاری‌های مادرزادی با حمایت مالی و تأمین پذیرش در بیمارستان‌های دانشگاهی امروز و فردا«17 و 18» دی ماه در استان ایلام به صورت رایگان درمان و ویزیت می‌شوند.

انتهای پیام/ د

درمان رایگان کودکان ایلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.