مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: خط ۶ مترو از مجاورت بیمارستان قلب و شریعتی عبور میکند و انتقال ارتعاشات مترو در زمان بهره برداری و عبور قطار ممکن بود روی دستگاههای حساس بیمارستان اثرگذار باشد. بر همین اساس برای نخستینبار در عملیات روسازی و ریل گذاری مترو در زیر این بیمارستانها از تکنولوژی پابند ونگارد استفاده شد تا امواج ارتعاشی کمتری را منتقل کند.
امام گفت: برای دستگاههای موجود در بیمارستانها، حد مجاز ارتعاش طبق استاندارد، باید حداکثر ۶۵ دسیبل باشد که از طریق تکنولوژی پابند ونگارد، مقدار ارتعاش به کمتر از این مقدار کاهش پیدا کرده است.
وی ضمن اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران شهری برای همه» بیان کرد: در همین راستا تلاش داریم تا مسایل و ملاحظات زیست محیطی را در ساخت و ساز مترو رعایت کنیم تا منجر به افزایش کیفیت زندگی در پایتخت شویم.
انتهای پیام/