سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سرانه فضای سبزدر همدان

معاون خدمات شهری شهردار همدان ازافزایش  سرانه فضای سبز همدان از ۱۱ مترمربع به ۱۷ مترمربع خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وحید علی ضمیر، معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: طبق ماده ۲۲ قانون هوای پاک تمام شهرداری‌ها ملزم هستند که سرانه فضای سبز شهری خود را به بالای ۱۵ مترمربع افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز شهر همدان هم اکنون  نزدیک به ۵۳۰ هکتار است ادامه داد: ۱۰۲ هکتار فضای سبز هم متعلق به حیدره است که شهرداری در سال ۹۱ از منابع طبیعی تحویل گرفته است.

وی مجموع سرانه فضای سبز همدان را ۶۳۰ هکتار عنوان کرد و افزود: با احتساب این در حال حاضر سرانه فضای سبز همدان ۱۱ مترمربع است.

معاون خدمات شهری شهردار همدان با اشاره به تصویب قانون هوای پاک توسط شورای نگهبان بیان کرد: با قرارداد پارک جنگلی سد اکباتان که چهار ماه پیش نهایی شد ۲۳۸ هکتار زمین به فضای سبز همدان اضافه می‌شود بنابراین سرانه فضای سبز شهری به بالای ۱۷ مترمربع افزایش می‌یابد.

علی ضمیر منطقه پارک جنگلی سد اکباتان را سرمایه‌ای بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: این منطقه موقعیت مکانی، دسترسی، چشم‌انداز و منابع آبی و خاکی بسیار خوبی دارد که به فضای سبز شهری همدان اضافه می‌شود و امیدواریم فضای خوبی برای بهره‌مندی نسل آینده فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد در کنار پارک حیدره یک پارک کوهستانی فرامنطقه‌ای با عنوان پارک جنگلی اکباتان داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار همدان ضمن استقبال از همکاری مشترک با سازمان‌های مردم‌نهاد و تاکید بر تداوم و همکاری‌ها افزود: کمپ‌های اقامتی، فضای بازی، انواع موزه، فضای ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری و سایر سرگرمی ها انواع کاربری‌هایی است که برای این منطقه در نظر گرفته شده است.

علی ضمیر اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی، تشکل های مردم نهاد و بانک مهر ایران بذر گیاهان مرتعی در پارک جنگلی سد اکباتان کاشته شد.

انتهای پیام/ج


 افزایش سرانه فضای سبزدر همدان

برچسب ها: شهرداری ، فضای سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.