سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان:

تامین سیستم‌های گرمایشی و مقاوم سازی مدارس با جدیت پیگیری می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و مقاوم سازی مدارس از جمله کار‌های مهم در حوزه آموزش و پرورش است که به جد باید پیگیری شود تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از روابط عمومی استانداری؛ موهبتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی در یکی از مدارس زاهدان تاکید کرد: هیئت‌های بازدید کننده برای بررسی اشکالات موجود در آموزش و پرورش چه در بحث آموزشی و چه سایر نیازها، تجهیزات و به ویژه مقاوم سازی مدارس تعیین شوند.

احمد علی موهبتی نقش مهم آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در جامعه را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: هزینه کردن در آموزش و پرورش یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است و باید از تمام ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده کرد.

وی افزود: معمولا در سرمایه گذاری سقفی برای اعتبارات وجود ندارد و با پشتیبانی از این حوزه، آموزش و پرورش باید به جایگاه اصلی و با اهمیت خود برگردد.

وی تصریح کرد: اگر هر ارگانی بتواند متولی و حامی یک مدرسه در سراسر استان سیستان و بلوچستان بشود دیگر مشکلی در زمینه آموزش و پرورش در این استان نخواهیم داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین مهارت آموزی سبک زندگی و فنی و حرفه‌ای در مدارس و ایجاد فضا برای خود کفایی را از مهمترین راه‌هایی دانست که به پیشرفت نظام آموزشی و تربیت جوانان و اشتغال آنان کمک می‌کند.

وی گفت: اگر در مدرسه‌ای این ظرفیت وجود دارد که به تنهایی یا با استفاده از بخش خصوصی به دانش آموزان سایر مدارس، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کاربردی بدهد؛ ما از این طرح استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه با برنامه ریزی مدون و منطبق بر اهداف عالیه آموزش و پرورش باشد.

استاندار در پایان افزود: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی توسط دولت و خیرین مدرسه ساز در راستای گسترش و کیفی سازی فضا‌های آموزش و پرورش در استان انجام شده است، اما هنوز هم با میانگین شاخص‌های کشوری فاصله داریم که نیاز به تلاش بیشتری دارد.

انتهای پیام/ف

پیگیری تامین سیستم‌های گرمایشی و مقاوم سازی مدارس

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.