سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مخالفان و موافقان مهاجرت در ملبورن استرالیا+ تصاویر

مخالفان و موافقان مهاجرت روز گذشته در ملبورن استرالیا دست به تظاهرات زدند که در این اعتراضات پلیس چند نفر را بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، روز گذشته دو تظاهرات متفاوت در شهر ملبورن استرالیا برپا شد که هر دو با موضوع مهاجرت مرتبط بود. در یک سو، مخالفان حضور مهاجران در استرالیا تظاهرات برپا کرده بودند. در سوی دیگر طرفداران حضور مهاجران در این کشور تجمع کرده بودند.

صد‌ها نفر از نیرو‌های پلیس برای جلوگیری از درگیر شدن دو گروه، صف‌های امنیتی بین آن‌ها تشکیل داده بودند. سرانجام در این کشمکش‌ها، پلیس چندین نفر از معترضان را بازداشت کرد.

گروه‌های افراطی راست‌گرا و ملی‌گرا می‌گویند مهاجران نباید در استرالیا حضور داشته باشند. آن‌ها در تظاهرات دیروز می‌گفتند جرم و جنایت‌هایی در سواحل ملبورن رخ می‌دهد که خاستگاه آن‌ها به مهاجران سیاهپوست آفریقایی‌تبار مربوط است. آن‌ها می‌گفتند باید این مهاجران از استرالیا بیرون رانده شوند. 

اما فعالان ضدنژادپرستی چپ‌گرا با تجمع دیروز خود می‌گفتند این خواسته‌ها نژادپرستانه است. آن‌ها طرفدار نظام چندفرهنگی در استرالیا بودند. این فعالان می‌گفتند گروه‌های اقلیت به سپربلایی برای لاپوشانی مسائل جدی‌تر تبدیل شده‌اند. آن‌ها می‌گفتند مشکلی به نام جرم و جنایت سیاهپوستان در شهری همانند ملبورن ساختگی است و وجود خارجی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقیانوسیه ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.