سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در قزوین

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: قزوین از لحاظ تعداد سکونتگاه‌های غیررسمی جزء استان‌های خوب کشور است، اما همین تعداد کم هم باید به سرعت ساماندهی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان و کارگروه تخصصی ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری گفت: قزوین از نظر سکونتگاه‌های غیررسمی، به استثنای اکبرآباد و زورآباد اقبالیه، از رتبه خوبی در کشور برخوردار است و وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه از استان به نیکی یاد می‌کند، اما همین تعداد کم هم باید به سرعت ساماندهی شود.

حبیبی اضافه کرد: وظیفه پیگیری و هماهنگی بین دستگاه‌ها درباره ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در هر شهرستان بر عهده فرمانداری‌ها است.

به گفته وی، با توجه به اعتبارات لازم برای هر شهرستان، فرمانداری ضمن ورود به این مساله سهم هر دستگاه را نیز باید تعیین کنند.

حبیبی اضافه کرد: فرمانداری قزوین هم باید کار ساماندهی مناطق لالوها، باغ نشاط و کوی بهار را پیگیری کند.

وی اضافه کرد: همه امکانات برای توانمندسازی و ساماندهی مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین وجود دارد و ضروری است تنها با ایجاد یک مدیریت متمرکز، موضوعات لازم را مورد پیگیری قرار داد.

این مسئول گفت: نبودن مدیریت، وجود ناهمگونی فرهنگی، تردد‌های مشکوک، بزهکاری و حتی کم سوادی از جمله موارد رشد یافته موجود در چنین محیط‌هایی است.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گفت: موضوعی که باید در این نواحی مورد توجه قرار گیرد ایجاد هر چه بیشتر اشتغالزایی و ارتقای سطح اقتصادی خانوار‌های ساکن در آن است.

حبیبی تصریح کرد: مشارکت وهمراهی مردم در این رابطه بسیار مهم است و اگر مردم خود را دخیل ندانند کار‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

وی با اشاره به ظرفیت سازمان عمران و بهسازی شهرداری و ستاد بازآفرینی شهری، افزود: تعیین و تکلیف زمین‌های بلااستفاده باید در اولویت باشد و همه دستگاه‌ها باید با هم افزایی و تعامل بیشتر به توانمندسازی این مناطق اقدام کنند.

انتهای پیام/

قزوین در شاخص سکونت گاه های غیررسمی جزء استان های خوب کشور است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.