سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید «عراقچی» بر اصل رهبری و مالکیت دولت افغانستان در پروسه صلح

سید عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز به کابل سفر کرده است با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز به کابل سفر کرده است با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره اهمیت مناسبات همه جانبه دولت با دولت، پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها و چگونگی استفاده بهتر از بندر چابهار بحث و تبادل نظر کردند.

معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست در رابطه با دیدار اخیر مقامات ایرانی با نمایندگان طالبان به اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گزارش داد و از تعهد ایران به اصل رهبری و مالکیت حکومت افغانستان در تداوم پروسه صلح، اطمینان داد.

عراقچی قرار است در این سفر یک روزه با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان، صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه و ادریس زمان، معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان دیدار کند.

پیگیری امور کاری کمیته‌های پنجگانه ایران و افغانستان برای امضای سند جامع همکاری‌های دو کشور و مذاکرات صلح با گروه طالبان از مهمترین محورهای مذاکرات عراقچی  در جریان این سفر با مقامات افغانستان خواهد بود. 

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.