سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بسیج عشایری:

۲۰۰ هزار نفر از عشایر ایران مسلح هستند/عشایر در پشتیبانی از انقلاب اسلامی نقش بی نظیری داشته اند

رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: ۲۰۰ هزار نفر از عشایر ایران برای امنیت خود و کشور دارای سلاح مجوزدار هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سردار سرتیپ پاسدار نصرت الله سیف رئیس سازمان بسیج عشایری روز شنبه در حاشیه کارگاه توانمندسازی روحانیون مستقر در رده‌های بسیج عشایری کشور در مشهد گفت: بیشترعشایر در مناطق مرزی زندگی می‌کنند که علاوه بر تولید، در نگهبانی از مرز‌ها نیز نقش مهمی دارند لذا همه آنان مسلح هستند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشته اند که به همه عشایر اجازه داده شود سلاحهایشان از طریق سپاه پاسداران مجوز و ساماندهی شوند که این کار صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: هم اینک یک میلیون و ۲۰۰ هزار عشایر در کشور وجود دارند و در هرخانواده عشایری یک یا دو نفر عضو فعال بسیج عشایری هستند.

سردار سیف افزود: سازمان بسیج عشایری از اقوام 'لر، کرد، بلوچ، سیستانی، عرب، بویراحمدی، بختیاری، قشقایی و کرمانج' تشکیل شده که همه آن‌ها وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. عشایر در پشتیبانی از انقلاب اسلامی نقش بی نظیری داشته اند و در این راه ۱۰ هزار شهید تقدیم کردند لذا سال آینده کنگره شهدای عشایر ایران برگزار می‌شود.

وی به برنامه کارگاه توانمندسازی روحانیون مستقر در رده‌های بسیج عشایری کشور اشاره و تصریح کرد: هم اینک درهمه مناطق عشایری ایران برای آگاهی و رشد فکری جوانان روحانیونی به عنوان مربی، سرمربی و استاد حضور دارند.

کارگاه توانمندسازی روحانیون مستقر در رده‌های بسیج عشایر به مدت سه روز با هدف همگرایی و هم افزایی رده‌های بسیج عشایری در مشهد ادامه دارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

بیشترعشایر در مناطق مرزی زندگی می‌کنند

برچسب ها: بسیج ، سپاه پاسداران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.