سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون دامی

از ابتدای امسال، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون دامی در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، از انجام ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون دامی علیه بیماری‌های واگیر و مشترک بین انسان و حیوان، طی ۹ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

وی گفت: این تعداد واکسیناسیون توسط بخش دولتی و خصوصی و همچنین فعالیت پنج پست قرنطینه و کنترل سلامت دام در مبادی ورودی استان صورت گرفت.

سلطانی، ظرفیت پرورش طیور صنعتی در چهارمحال و بختیاری را سالانه ۱۶ میلیون و ۹۸۰ هزار قطعه بیان و اضافه کرد: از ابتدای امسال، مجوز هشت میلیون و ۳۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی در استان صادر شد که  ۲۱۰ هزار قطعه آن، تخم‎گذار و مابقی گوشتی می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۱۱۱ هزار و ۵۸۸ رأس دام سبک و شش هزار و ۸۰۰ رأس دام سنگین با نظارت بهداشتی در استان کشتار شد که وزن کل لاشه‌های ضبطی، ۱۳ هزار و ۸۱۶ کیلوگرم بود.

سلطانی اضافه کرد: در این مدت، چهار میلیون و ۷۶۱ هزار و ۹۹ قعطه طیور هم در چهارمحال و بختیاری کشتار شد که ۶۹ هزار و ۴۱۸ قطعه آن پس از بازرسی بهداشتی حذف گردید.

وی همچنین از انجام ۲۳ هزار و ۹۷۴ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تحت پوشش دامپزشکی در سطح استان خبر داد و گفت: با انجام این بازرسی‌ها، ۴۱ هزار و ۸۹۶ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف ضبط و معدوم، و ۸۸ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/خ

انجام ۲۳ هزار و ۹۷۴ مورد بازرسی دامپزشکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.