سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات انبوه آبزیان از استان مرکزی

۹۴۵ هزار قطعه آبزیان طی ۹ ماهه سال جاری از استان مرکزی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۹۴۵هزار قطعه آبزیان طی ۹ماهه سال جاری از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که دو میلیون دلار برای کشور ارزآوری به همراه داشت.

شانقی افزود: ۴۶۸ تن پنجه مرغ، ۲۹۳ تن خوراک دام، دو میلیون و ۹۰۰ تن خوراک مکمل طیور، ۴۸ تن گوشت مرغ تازه و ۳۱۶ تن مرغ منجمد از استان مرکزی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و برخی از کشور‌های اروپایی صادر شده است.

وی به فعالیت‌های ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان مرکزی اشاره کرد و افزود: پالایش تالاب میقان، انجام چهار هزار و ۷۴۰ مورد بازدید، مراقبت‌های لازم از روستاها، مرغداری ها، کشتارگاه‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، هفت هزار و ۸۳۰ مورد نمونه برداری و ۱۲ هزار مورد آزمایش صورت گرفته که خوشبختانه هیچ گونه بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین امسال کانون‌های بیماری تب برفکی در استان مرکزی، نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

شانقی گفت: تا پایان سال جاری ۷۰ هزار دوز واکسن رایگان برای دام سنگین و ۷۰ هزار دوز واکسن رایگان نیز برای دام سبک تهیه شده است و واکسیناسیون دام در فاز سوم تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

وی در مورد سمپاشی با هدف مبارزه با کنه هم اظهار داشت: تاکنون حدود شش میلیون و ۸۸۰ هزار مترمربع جایگاه دام در ارتباط با مبارزه با کنه و ۶۴۰ هزار راس دام سمپاشی شده است.
در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام نیز طی ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۴ درصد کاهش ابتلا‌های انسانی ثبت شده است.

اولویت کاری دامپزشکی استان مرکزی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار به خصوص بیماری تب برفگی و انفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

۸۹۹ واحد پرورش طیور، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان در استان مرکزی وجود دارد.

انتهای پیام/م

اولویت دامپزشکی استان مرکزی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.