سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افراد سودجو به درختان جنگلی هم رحم نمی کنند

رئیس اداره منابع‌طبیعی طارم از کشف و ضبط 39 تن قطعات چوب درختان جنگلی این شهرستان در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، حسنلو رئیس اداره منابع‌طبیعی شهرستان طارم گفت: با توجه به وسعت زیاد و کوهستانی بودن اکثر مناطق شهرستان، همچنین نیروهای یگان حفاظت اداره منابع‌طبیعی طارم با انجام گشت‌های پیاپی و شبانه‌ روزی و نیز همکاری و ایجاد ارتباط تنگا تنگ با اهالی روستا در خصوص قطع غیرمجاز اشجار، طی 9 ماهه امسال موفق به کشف و ضبط حدود 39 تن مقطوعات جنگلی غیر مجاز شده که بیشتر در نیمه های شب صورت گرفته است.

وی با اشاره به استقرار بخش قابل توجهی از جنگل‌های استان در این شهرستان، افزود: وجود مناطق جنگلی در بسیاری از نقاط شهرستان طارم باعث ایجاد طمع در میان قاچاقچیان محصولات جنگلی شده و افراد سودجو با قطع اشجار جنگلی موجب تخریب‌های غیرقابل وصف و جبرانی در عرصه‌های ملی و جنگلی می‌‌شوند.

رئیس اداره منابع‌طبیعی طارم گفت: با روند فعلی قطع درختان در جنگل‌های شمال کشور و جنگل‌های حفاظتی و حمایتی سایر نقاط کشور در سال‌های آینده شاهد بروز سیل در شهرها و استان‌های سرسبز کشور خواهیم بود.

به گفته حسنلوبا این کارعلاوه بر اینکه کشور را از یک منبع مهم اقتصادی محروم می‌سازیم، محیط زیست را نیز در معرض خطر نابودی قرار خواهیم داد.

وی در پایان تاکید کرد که جنگل به‌عنوان منبع تولید چوب و سلولز یکی از منابع مهم اقتصادی کشورها محسوب می‌شود و چون جزو منابع‌طبیعی تجزیه‌شونده است، هموار پایدار بوده و برخلاف نفت و معادن با بهره‌برداری درست، پایان‌ناپذیر نیز است.

انتهای پیام /ک

کشف و ضبط 39  تن قطعات چوب درختان جنگلی در طارم

برچسب ها: قاچاق ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.